DSpace Repository

ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN KÜLTÜREL FARKLILIKLARA YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Işıklar, Ümmühan
dc.date.accessioned 2019-05-13T07:11:11Z
dc.date.available 2019-05-13T07:11:11Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1877
dc.description.abstract Bu araştırmada, İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde çalışan lise öğretmenlerinin çok kültürlü yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve çok kültürlü yeterlik algı düzeylerinin cinsiyet, kıdem, öğrenim düzeyi ve meslekî branş değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden kesit alma modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, İstanbul İli Küçükçekmece ilçesindeki 9 resmi lise oluştururken, örneklemini ise bu liselerde 2013-2014 öğretim yılında görev yapan 163’ü (%60,1) kadın, 108’i (%39,9) erkek olmak üzere toplam 271 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Başbay ve Kağnıcı (2011) tarafından geliştirilen “Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik teknikleri ve ANOVA ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, lise öğretmenlerinin çok kültürlülükle ilgili farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu; beceri ve bilgi düzeylerinin ise genel olarak ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Lise öğretmenlerinin çok kültürlülükle ilgili farkındalık, bilgi ve beceri alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında cinsiyete, kıdeme, öğrenim durumuna göre bir fark bulunamamış; sadece mesleki branşta anlamlı bir fark tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Çok Kültürlü Eğitim tr_TR
dc.subject Çok Kültürlü Yeterlik Algısı tr_TR
dc.subject Culture tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Multicultural Education tr_TR
dc.subject Perceptions of Multicultural Competence tr_TR
dc.title ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN KÜLTÜREL FARKLILIKLARA YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The purpose of the research is to determine the perceptions of high school teachers’ multicultural competence levels and examines the levels of multicultural competence according to some variables of gender, seniority, level of education and professional branch situation of the school environment lives in Küçükçekmece/İstanbul. The research was conducted in the sectioning model of general research. The population and sample consisted by the teachers of 2013-2014 academic year that worked in state high schools in Küçükçekmece. Teachers chosen as samples work in 9 different schools and 163 (%60,1) of them were females and 108 (%39,9) of them were males. 271 high school teachers participated in that research in total. The research data was collected by perceptions of multicultural competence scale developed by Başbay and Kağnıcı in 2011. The obtaining data was analyzed with descriptive statistics techniques and ANOVA. The results of the study determined that the teachers’ awareness levels about multicultural education were elevated. Whereas it was identified that the level of competence and knowledge was generally upper intermediate. Besides, it was observed that there was no significant difference in the scores that teachers had taken from the awereness about multiculturalism, competence and knowledge according to the gender, seniority, level of education except professional branch. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 74 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account