dc.contributor.author |
Yurtoğlu, Ümit
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-13T06:50:06Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T06:50:06Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1871 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmayla “Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde Staj Yapan
Öğrencilerin İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve
Çözüm Yolları” başlığı altında 3308 Sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu
uyarınca öğrencilere işletmelerde yaptırılan uygulama faaliyetinin analiz edilmesine,
karşılaşılan sorunların tespitine ve bu sorunlara ilişkin çözüm yollarının
saptanmasına çalışılmıştır.
Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde
mesleki ve teknik eğitimin tarihçesi, mesleki ve teknik eğitimin genel yapısı, çeşitli
ülkelerdeki mesleki ve teknik eğitim, Türkiye’de mesleki ve teknik eğitime ilişkin
başlıca uygulama ve projeler, ülkemizdeki yasal düzenlemeler ile mesleki ve teknik
eğitimin uygulanmasına ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci
bölümünde ise anket çözümlemesi yoluyla elde edilen bulgular ve bu bulgulara
dayanarak elde edilen sonuçlara yer verilerek önerilerde bulunulmuştur.
Araştırmanın evrenini; İstanbul ili Güngören İlçesinde mesleki ve teknik
liselerde 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’na göre staj yapan, son sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. Anket bu okullarda staj yapan 253 öğrenciye
uygulanmıştır. Cevaplanan anketlerin tamamı analize uygun bulunmuş ve
araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Anket aracılığı ile elde edilen verilerin
çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler
amaçlara uygun olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi
ve varyans (anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın
olup olmadığı p <0.05 düzeyinde test edilmiştir.
Araştırma sonucunda işletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilerin ücret,
izin vb. konularda sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Beceri Eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki ve Teknik Liseler |
tr_TR |
dc.subject |
Koordinatörlük |
tr_TR |
dc.subject |
Staj |
tr_TR |
dc.subject |
Ability Education |
tr_TR |
dc.subject |
Vocational Education |
tr_TR |
dc.subject |
Vocational and Technical High Schools |
tr_TR |
dc.subject |
Coordinator |
tr_TR |
dc.subject |
Internship |
tr_TR |
dc.title |
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE STAJ YAPAN ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of this study is to analyze the practice, made in accordance with the
apprenticeship and vocational training law numbered 3308, commissioned in the
enterprises and to determine the problems encountered through this practice and to
determine the solutions to the problems under the title of “Solutions and Problems
that Students, Doing Internship in Anatolian Vocational and Technical High
Schools, Encountered in Business Skills Training Education Lesson”
This study consists of two parts. In the first part; information is given on the
history of vocational and technical education, the basic structure of vocational and
technical education, vocational and technical education in various countries,
leading projects and practices regarding vocational and technical education in
Turkey, legislative regulations in our country and information regarding vocational
and technical education. In the second part of the study, the findings obtained
through the survey and the suggestions based on these findings are mentioned.
The population of the study consists of the senior students doing internship
in accordance with the apprenticeship and vocational training law numbered 3308
in Vocational and Technical High Schools in Güngören, İstanbul. Surveys were
applied to 253 students doing internship in these schools. All surveys were suitable
for analysis and evaluated in the study. SPSS statistics program was used to
analyze the data obtained by means of the survey. Obtained data were analyzed
using frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test and
variant (anova). Whether there is a significant difference between the groups or not
is ascertained at a level of p – 0.05.
At the end of the study it is presented that students of business skills
training education lesson are experiencing problems with wages, taking leaves etc. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
95 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
YURTOĞLU, Ümit, Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde Staj Yapan
Öğrencilerin İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve
Çözüm Yolları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2015. |
tr_TR |