Abstract:
Günümüzde sinema sanatsal yönünden daha çok ekonomik bakımdan
gündemde hayatını sürdürmektedir. Sinemanın bir endüstriye dönüşmesiyle
birlikte, sinemanın yapımı dışında en önemli süreç, dağıtım aşamasıdır.
Ancak bu dağıtım aşaması, sinema salonu, televizyon, internet gibi çeşitli
kanallar yoluyla olabilmektedir.
2000 yılı sonrası sinema gittikçe artan bir ilgi uyandırmaya başlamıştır.
Sinema seyircisi artmaya ve reklam gibi pazarlama araçları ile seyirciye daha
çok ulaşılmaya çalışılmıştır. İletişim teknolojinin artması ile, sinema kanalları
çeşitlenmiş, gelişmiş ve artmıştır. Sinema her geçen Türkiye'de bir
pazarlama aracı olarak hemen her kitleye ulaşmaktadır. Günümüzde, dağıtım
kanalları şirketler aracılığı ile yapılmaktadır.
Bu çalışmada Türk sinemasında pazarlama açısından dağıtım faaliyetleri ve
uygulanan pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak,
son yılların tek dev sektörü sinema olduğu görülmektedir. Bu etkileşimin
artması, son yılların fenomeni olan iletişim teknolojileri sayesinde çok geniş
kitlerde etkili olabilmektedir.