dc.contributor.author |
Burgaz, Ayça
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T07:33:41Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T07:33:41Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1843 |
|
dc.description.abstract |
Sosyal medya, internette ve elektronik ortamlarda diğer insanların
deneyimlerini, bilgilerini paylaşmak ve tartışmak amacıyla kullanılmaktadır.
Sosyal medya araçları son dönemlerin en çok tercih edilen dijital mecrasıdır.
Şirketlerin hem tüketicileri hakkında çok daha detaylı bilgi edinebilmesini hem
de ürünleri hakkında yapılan yorumları tüketicilerin tutumlarını, tercihlerini,
yaşamlarını ve isteklerini takip edebilmelerini sağlamaktadır. Sosyal medya
ağları artık herkes tarafından her yerde kullanılabilmektedir. Günümüzde en
çok kullanılan sosyal medya ağları Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ve
Youtube’dur. Tüm sektörler gibi halkla ilişkilerde sosyal medyanın önemini
anlamış, sosyal medya mecralarını ve sosyal medyayı pazarlama amaçlı
kullanmaya başlamıştır. Bu nedenle araştırma da halkla ilişkilerde sosyal
medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama ele alınmıştır. Ayrıca
araştırmada bir halkla ilişkiler ajansı ve bir reklam ajansı ile sosyal medya
kullanımı ve sosyal medya pazarlaması ile ilgili mülakat yapılmıştır.
Araştırmanın amacı, halkla ilişkilerin sosyal medyayı kullanımı ve halkla
ilişkiler ajansı ile reklam ajansının sosyal medya kullanımının
karşılaştırılmasıdır. Ajanslar ile yapılan mülakatlar sonucunda reklam
ajansının sosyal medyayı daha aktif ve daha bilinçli kullandığı görülmektedir.
Ajanslar yaptıkları çalışmalarda, çalıştıkları kurumlardaki halkla ilişkiler
uzmanı, pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı ile beraber
çalışmaktadır. Ajanslar tarafından en çok Instagram ve Facebook
kullanılmaktadır. Böylelikle halkla ilişkiler ajansı ve reklam ajansının sosyal
medyayı kullanımı ve ajansların pazarlama amaçlı yaptıkları çalışmalar
incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Public Relations |
tr_TR |
dc.subject |
Advertising |
tr_TR |
dc.title |
HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SOSYAL MEDYADA PAZARLAMA (BİZCE TANITIM HALKLA İLİŞKİLER AJANSI VE SESLİ HARFLER DİJİTAL REKLAM AJANSI ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Peoples use social media, electronic vehicles and internet tos hare
and dıscuss their experiments and knowledges. Social media vehicles are
most preference digital chanel at last times. Social media vehicles provide to
learn consumers what do they think about their products and to learn
consumers prefers. Everyones can use social media webs in everywhere.
Now most useable social media webs are Facebook, Twitter, Instagram,
Linkedin and Youtube. Today, public relations understand that social media
important like other sectors. Public relations was started to social media for
marketing. So that at investigion used social media and marketing social
media. İn addition there are one public relations agency about using social
media and marketing social media at this investigation. After interview with all
these agencies; Advertising agency use social media very active. Agencies in
their work, they work in institutions of public relations experts, marketing
experts and social media experts are working with together. Agency
Instagram and Facebook are used most by. At last I understood public
relations use social media for marketing. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
130 |
tr_TR |