dc.contributor.author |
Görmüş, Halil
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T07:26:05Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T07:26:05Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1842 |
|
dc.description.abstract |
1970’li yıllar ile birlikte dünyada sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçilirken, küreselleşmenin gerçekleşmesine paralel olarak pek çok değişiklik olmuştur. Yerel Yönetimlerde oluşan demokratikleşme ve şeffaflık anlayışı küreselleşme sürecinin yerelleşmeyi desteklemesinin etkilerindendir.Türkiye, küreselleşme ve AB uyum süreci ile birlikte kamu yönetiminde önemli değişiklikler getiren bir reform sürecine girmiştir. Yeni Kamu Yönetimi anlayışı merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki yetki paylaşımını konu alırken, eğitim sisteminin yeniden kavramlaştırılmasında belediyelere önemli sorumluluklar ve görevler yüklemektedir. Bu anlamda,ilköğretim ve halk eğitimi kavramlarının yeniden tartışılması ile eğitimin amacı ve niteliği konusunda küresel ölçekte yapılan düzenlemeler, yerel yönetimler tarafından hızlı ve etkili bir şekilde uygulanmaktadır.
21. Yüzyılda eğitim hakkı, yaşı ne olursa olsun bütün insanların temel hakkı olarak kabul edilmiştir. Aynı zamanda küreselleşme ile birlikte yerel çözümlerin, eğitimde yerelleşme eğilimlerinin önemi artmaktadır. Bu çalışma, yerel yönetimlerin özellikle belediyelerin yeni kamu yönetimi anlayışı ile birlikte eğitim sistemi içindeki yerini araştırmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Küreselleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Yeni Kamu Anlayışı |
tr_TR |
dc.subject |
Yerel Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Yaygın Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Globalization |
tr_TR |
dc.subject |
New Public Management |
tr_TR |
dc.subject |
Municipality |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.subject |
Non-formal education |
tr_TR |
dc.title |
KÜRESELLEŞME İLE BİRLİKTE DEĞİŞEN YEREL YÖNETİM ANLAYIŞI VE EĞİTİME YANSIMALARI : İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
1970s, along with the world's industrial society, an information society was adopted and have been many changes take place in parallel with globalization. Understanding of democratization and transparency of local government, supporting the process of globalization localization effects.Turkey, together with EU adaptation process of globalization and, in the process of public administration reform that make significant changes.New Public Management, subject to the sharing of power between the central government and local governments, while the re-education system in definitions important responsibilities and tasks for the municipalities.In this sense, the concepts of public education in primary and re-discussion of the purpose and nature of education on a global scale in the regulations to be issued by local governments quickly and effectively implemented.
21. Century, the right to education, whatever the age has been recognized as a fundamental right of all human beings.At the same time local solutions with globalization, increasing importance of the decentralization trends. In this study, in conjunction with local authorities, especially municipalities, the new public management approach, exploring its place in the education system. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
111 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Halil Görmüş, Küreselleşme ile Birlikte Değişen Yerel Yönetim Anlayışı ve Eğitime Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014. |
tr_TR |