dc.contributor.author |
Aydın, Duygu
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T06:59:26Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T06:59:26Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1836 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma halkla ilişkilerin bir manipülasyon olduğu ve propaganda
şeklinde de sinemada sıkça kullanıldığının incelenmesidir. Bu
çalışma da ortaya konulmak istenen asıl olarak sinema ve halkla
ilişkilerin bağıdır. Sinema da dünya endüstrisinin çoğunu elinde
bulunduran, her ülkeye pazarlanarak her ülke seyircisine ulaşan
Hollywood sineması temel alınmaktadır. Araştırmada halkla ilişkiler,
sinema ve göstergebilim olarak üç farklı disiplinin araştırması
yapılmaktadır.
Bu çalışmada, incelenen üç filmin temel ortak noktaları; Hollywood
yapımı olmaları, konularının dünyanın sonunu işlemesi, felaket filmi
olarak adlandırdığımız türde olmalarıdır. Her filmin farklı
manipülasyon etkileri olduğu belirlenmiştir. Bu filmler Derin Darbe,
Armageddon, Yarından Sonra adlı filmlerdir. Belirlenen filmler
gösterge bilimsel çözümleme yöntemine göre çözümlenirken,
belirlenen halkla ilişkiler kriterleri göstergelerimizi oluşturmuş ve bu
doğrultuda ve düz anlam ve yan anlam boyutlarıyla incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Sinema |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilim |
tr_TR |
dc.subject |
Hollywood sineması |
tr_TR |
dc.subject |
Public Relations |
tr_TR |
dc.subject |
Cinema |
tr_TR |
dc.subject |
Semiotics |
tr_TR |
dc.subject |
Hollywood cinema |
tr_TR |
dc.title |
HOLLYWOOD FİLM ÖRNEKLERİ ÜZERİNDEN HALKLA İLİŞKİLERDE PROPAGANDA VE MANİPÜLASYON |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study is a research (investigation) on commonly use of public
relations as manipulation and propaganda in the form of cinema.
The purpose of this study is to show the association between
cinema and public relations. In the global cinema industry
Hollywood cinema industry has taken as a base in the study in
terms of its global marketing and audience success. This research
examines three different subject areas whereas public relations, film
and semiotics.
Three Hollywood making science- fiction movies has studied in this
research. Deep Impact, Armageddon, and The Day After Tomorrow
they all have the same topic about predictions of the end of the
world stories what they can also call disaster movies. Each movies
determined by the method of scientific analysis indicator while
parsing the specified criteria, indicators and generate our public
relations and denotations and connotations in this direction, and its
dimensions were investigated. At the end of the research shows that
each film become different between each other in terms of their
effects of manipulations. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
157 |
tr_TR |