dc.contributor.author |
Altuğ, Gökhan
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-10T11:47:08Z |
|
dc.date.available |
2019-05-10T11:47:08Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1826 |
|
dc.description.abstract |
Okullarda örgüt kültürü ile öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşleri
arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Okullarda
örgüt kültürü ile öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkiyi
incelemek için nicel yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın evreni İstanbul ilinin
Kadıköy, Maltepe, Ümraniye, Tuzla, Pendik, Sancaktepe ve Kartal ilçelerinde
bulunan tüm okullarından oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise, 2013-
2014 Eğitim Öğretim yılı içinde; evreni oluşturan ilçelerde bulunan, tesadüfî
yöntemle seçilen ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan 318 öğretmenden
oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, okul kültürü ölçeği
(Terzi, 2005) ve Öğretmenlerin sendikaya ilişkin görüşleri ölçeği (Yasan,
2012) kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS-15 istatistik paket
programında analiz edilmiştir. Çalışmada kullanılan ölçeklerden elde edilen
puanların ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi ve ANOVA analizleri
gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonucunda okullardaki örgüt kültürü yapısı bu okullarda
çalışan öğretmenlerin sendikalar ilişkin tutumlarını belirlemede etkili rol
oynadığı, özellikle görev ve bürokratik kültürünün yoğun olarak yaşandığı ve
hissedildiği okul ortamlarında öğretmenler sendikalara ilişkin daha olumlu
tutum sergilediği görülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Örgüt Kültürü |
tr_TR |
dc.subject |
Okul Kültürü |
tr_TR |
dc.subject |
Sendika |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim Sendikaları |
tr_TR |
dc.subject |
Organization Culture |
tr_TR |
dc.subject |
School Culture |
tr_TR |
dc.subject |
Union |
tr_TR |
dc.subject |
Education Unions |
tr_TR |
dc.title |
OKULLARDA ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İLE ÖĞRETMENLERİN SENDİKALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of this thesis is to investigate and identify the relation between
organization culture and teachers’ opinions about unions at schools.
Quantitative method has been successfully used to identify the relation
between organization culture and teachers’ opinions about unions at schools.
The population of this study has been built by all of the schools in Kadikoy,
Maltepe, Umraniye, Tuzla, Pendik, Sancaktepe and Kartal counties which are
located in Istanbul. This study has been formed by 318 teachers who
educate and teach at state and private; elementary, secondary and high
schools in 2013-2014 academic year and they have been choosen randomly.
Personal Information Questionnaire, School Culture Scale (Terzi, 2005), and
Teachers’ Views on Unions Scale (Yasan, 2012) have been used as data
collection tool. The data have been analysed by using SPSS-15. t-Test and
ANOVA are used to compare the point averages which have been collected
from the scales.
The results of the study show that structure of organization culture at
these schools play effective role how teachers determine their attitudes on
unions. Moreover, it is also concluded that teachers take a positive attitudes
towards especially school environments in which they live and feel more duty
and bureaucracy. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
128 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
[ALTUĞ, Gökhan]. [Okullarda örgüt kültürü ile öğretmenlerin
sendikalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi], [Yüksek
lisans Tezi], İstanbul, [ 2014]. |
tr_TR |