DSpace Repository

ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (İSTANBUL- BEYKOZ ÖRNEĞİ)

Show simple item record

dc.contributor.author Tuna, Mehmet Rıza
dc.date.accessioned 2019-05-10T11:44:16Z
dc.date.available 2019-05-10T11:44:16Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1825
dc.description.abstract Okul gibi bireylerin ve toplumların geleceğini in a eden yapıların kendilerini yenilemesi ve deği en artlara uyum sağlaması hayati bir öneme sahiptir. Bunun için önemli bir rolde bulunan okul müdürlerinin liderlik gücüyle bu deği im ve yenilenmeye öncülük etmesi gerekmektedir. Bu ara tırmada, Ortaokullarda okul müdürünün kültürel liderlik özelliğinin yönettiği okulun, öğrenen okul olma düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmı tır. Bunun için Đstanbul ili Beykoz ilçesindeki 17 Ortaokulda görev yapan 284 öğretmene, Öğrenen Okul Ölçeği ve Kültürel Liderlik Ölçeği uygulanmı tır. Deği kenler arasındaki ili kinin gücü için korelâsyon katsayıları hesaplanmı , ayrıca; deği kenlerin birbirlerini etkileyip etkilemediğini ve açıklama gücünü hesaplamak için ise çoklu regresyon analizi gerçekle tirilmi tir. Ara tırmamız veri analizleri sonucunda; Öğretmenlerin algısına göre, ortaokul yöneticilerinin kültürel liderlik rollerini gerçekle tirme düzeyleri ile okulunun öğrenen okul olması arasında anlamlı, kuvvetli bir ili kinin var olduğu bu ili kinin yönünün pozitif olduğu tespit edilmi tir. Yani ba ka bir ifadeyle, okul müdürünün kültürel liderlik düzeyi arttıkça, okulunun öğrenen okul olma düzeyi buna paralel olarak artmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Öğrenen Örgüt tr_TR
dc.subject Öğrenen Okul tr_TR
dc.subject Kültürel Liderlik tr_TR
dc.subject Ortaokul tr_TR
dc.subject Okul Müdürü tr_TR
dc.subject Learning Organization tr_TR
dc.subject Learning School tr_TR
dc.subject Cultural Leadership tr_TR
dc.subject Junior High School tr_TR
dc.subject Director Of School tr_TR
dc.title ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (İSTANBUL- BEYKOZ ÖRNEĞİ) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol It is vital for schools, constructing future of individuals and societies,to renovate and adapt to the changing conditions.That's why,school directors using their leadership should pioneer this change and renovation. This research aims to analyse the effect for leadership of secondary school directors to the level of becoming a learning school. 284 teachers in 17 secondary schools in Beykoz, Đstanbul are completed "Scale for Learning School" and "Scale for Cultural Leadership". Correlation coefficients are calculated for the strenght of relationship between variances. In addition, using multiple regression analysis, it is pointed out that whether the varinces affect each other or not and what the strenght of explanation is. As a result of data analysis, it is confirmed that there is a meaningful and strong relationship between the level secondary school directors fulfill their role of cultural leadership and their schools becoming a learning school. Also,there is a positive direction in this relationship. In other words, the more the level for cultural leadership of school director , the more the level for his school to become a learning school. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 113 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Mehmet Rıza TUNA ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (BEYKOZ İLÇESİ ÖRNEĞİ) İstanbul, 2014 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account