dc.contributor.author |
Tuna, Mehmet Rıza
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-10T11:44:16Z |
|
dc.date.available |
2019-05-10T11:44:16Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1825 |
|
dc.description.abstract |
Okul gibi bireylerin ve toplumların geleceğini in a eden yapıların
kendilerini yenilemesi ve deği en artlara uyum sağlaması hayati bir öneme
sahiptir. Bunun için önemli bir rolde bulunan okul müdürlerinin liderlik gücüyle
bu deği im ve yenilenmeye öncülük etmesi gerekmektedir.
Bu ara tırmada, Ortaokullarda okul müdürünün kültürel liderlik
özelliğinin yönettiği okulun, öğrenen okul olma düzeyine etkisinin incelenmesi
amaçlanmı tır. Bunun için Đstanbul ili Beykoz ilçesindeki 17 Ortaokulda görev
yapan 284 öğretmene, Öğrenen Okul Ölçeği ve Kültürel Liderlik Ölçeği
uygulanmı tır. Deği kenler arasındaki ili kinin gücü için korelâsyon
katsayıları hesaplanmı , ayrıca; deği kenlerin birbirlerini etkileyip
etkilemediğini ve açıklama gücünü hesaplamak için ise çoklu regresyon
analizi gerçekle tirilmi tir.
Ara tırmamız veri analizleri sonucunda; Öğretmenlerin algısına göre,
ortaokul yöneticilerinin kültürel liderlik rollerini gerçekle tirme düzeyleri ile
okulunun öğrenen okul olması arasında anlamlı, kuvvetli bir ili kinin var
olduğu bu ili kinin yönünün pozitif olduğu tespit edilmi tir. Yani ba ka bir
ifadeyle, okul müdürünün kültürel liderlik düzeyi arttıkça, okulunun öğrenen
okul olma düzeyi buna paralel olarak artmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenen Örgüt |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenen Okul |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürel Liderlik |
tr_TR |
dc.subject |
Ortaokul |
tr_TR |
dc.subject |
Okul Müdürü |
tr_TR |
dc.subject |
Learning Organization |
tr_TR |
dc.subject |
Learning School |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural Leadership |
tr_TR |
dc.subject |
Junior High School |
tr_TR |
dc.subject |
Director Of School |
tr_TR |
dc.title |
ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (İSTANBUL- BEYKOZ ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
It is vital for schools, constructing future of individuals and societies,to
renovate and adapt to the changing conditions.That's why,school directors
using their leadership should pioneer this change and renovation. This
research aims to analyse the effect for leadership of secondary school
directors to the level of becoming a learning school. 284 teachers in 17
secondary schools in Beykoz, Đstanbul are completed "Scale for Learning
School" and "Scale for Cultural Leadership".
Correlation coefficients are calculated for the strenght of relationship
between variances. In addition, using multiple regression analysis, it is
pointed out that whether the varinces affect each other or not and what the
strenght of explanation is.
As a result of data analysis, it is confirmed that there is a meaningful
and strong relationship between the level secondary school directors fulfill
their role of cultural leadership and their schools becoming a learning school.
Also,there is a positive direction in this relationship. In other words, the more
the level for cultural leadership of school director , the more the level for his
school to become a learning school. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
113 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Mehmet Rıza TUNA
ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN
OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (BEYKOZ İLÇESİ ÖRNEĞİ)
İstanbul, 2014 |
tr_TR |