DSpace Repository

HAPİS TAVLASI (BACKGAMMON PRISON) OYUN YAZILIMININ GELİŞTİRİMİ

Show simple item record

dc.contributor.author Şahin, Hakan
dc.date.accessioned 2019-05-10T09:15:52Z
dc.date.available 2019-05-10T09:15:52Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1817
dc.description.abstract Yapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve bu yöntemler doğrultusunda bir oyun geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Yapay Zeka tr_TR
dc.subject Sezgisel Algoritma tr_TR
dc.subject Bilgisayar Oyunları tr_TR
dc.subject Hapis Tavlası Oyunu tr_TR
dc.subject Derinlik Öncelikli Arama tr_TR
dc.subject Artificial Intelligence tr_TR
dc.subject Heuristic algorithm tr_TR
dc.subject Computer Games tr_TR
dc.subject Prison Backgammon Problem tr_TR
dc.subject Depth-First Search tr_TR
dc.title HAPİS TAVLASI (BACKGAMMON PRISON) OYUN YAZILIMININ GELİŞTİRİMİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Artificial Intelligence is one of the most popular branches of the computer science and it aims to make machines act intelligently, rendering them able to cope with more in number and more complex problems by themselves. Without a doubt, one of the most active sectors which aid artificial intelligence development today is the video game sector, which created programs that can be at world chess champion sand checkers masters. This work is a quest motivated by these causes, which first identifies artificial intelligence, then explain the computation methods that aid artificial intelligence science and a game has been programmed in line with these methods. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 89 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account