dc.contributor.author |
Aydın, Derya
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-10T08:05:58Z |
|
dc.date.available |
2019-05-10T08:05:58Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1808 |
|
dc.description.abstract |
İnsanlık tarihi değişik toplumların ve toplumsal yapıların evrimine bağlı olarak
farklı kültürlere sahip olmuştur. İnsanlar toplumları, toplumlar kültürleri, kültürler de
markaları etkilemektedir. Markaların kültürlerden etkilendiği gerçeğinden hareketle,
bu iki kahve markasının logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Özellikle
uluslararası bir marka olan Starbucks daha global imgeler sergilemektedir. Kahve
Dünyası ise daha yerel imgeler sergilemektedir.
Seçilen iki kahve evinin marka iletişimi, ürünün doğru hedef kitlesine
ulaştırılabilmesi için önem taşımaktadır. Çok uluslu küresel kuruluşlar, hedef kitle ile
iletişime girebilmek için görsel algılamanın önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle
logolar kurumların ve ürünlerinin hatırlanabilir olmasında önemlidir. Küresel bir marka
olan Starbucks ile yerel bir marka olan Kahve Dünyası logoları göstergebilimsel
olarak incelenmiştir. Starbucks logosu soyut algı, Kahve Dünyası logosu somut algı
oluşturmaktadır ve markalarının var olan imajlarıyla örtüşmektedirler. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür |
tr_TR |
dc.subject |
Marka |
tr_TR |
dc.subject |
Küreselleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Kahve |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Starbucks |
tr_TR |
dc.subject |
Kahve Dünyası |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilim |
tr_TR |
dc.subject |
Culture |
tr_TR |
dc.subject |
Trademark |
tr_TR |
dc.subject |
Worlwide |
tr_TR |
dc.subject |
Coffee |
tr_TR |
dc.subject |
Public relations |
tr_TR |
dc.subject |
Starbucks |
tr_TR |
dc.subject |
Kahve Dünyası |
tr_TR |
dc.subject |
Semiotics |
tr_TR |
dc.title |
MARKALAŞMA VE KÜLTÜR STARBUCKS COFFEE VE KAHVE DÜNYASI LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Human history has shown us different cultures depending on the
evolution of different societies and social structures. People, communities, societies
and cultures, cultures that affects brands. Changing consumption hobits of societies
located in the brands of culture. Brands affected by the fact that the movement of
these two cultures and coffee brand logos are explored as a semiotic. Especially an
international brand is more global imagery of Starbucks. Kahve Dünyası is more local
images.
Selected brand communication of two coffee houses, the product is important
in order to reach the right audience. Global multinational organizations,
communications with consumers to enter emphasizes the importance of visual
perception. Therefore, corporate logos and products is important in that it can be
remembered. A global brand with a local brand that Starbucks Coffee World semiotic
logos are investigated. Starbucks logo abstract perception, create perception Coffee
World logo are concrete and there are brands that are consistent with the image. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
142 |
tr_TR |