DSpace Repository

LİSE ÖĞRETMENLERİNİN YÖNETİCİ EĞİLİMLERİ İLE İŞ TATMİN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: BEYKOZ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Aknur, Evren
dc.date.accessioned 2019-05-10T07:30:56Z
dc.date.available 2019-05-10T07:30:56Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1803
dc.description.abstract Öğretmenlerin doğal okul yöneticisi adayları olarak, eğitime yön vermede önemli rolü olan okul yöneticiliğine bakış açıları önemlidir. Bu nedenle öğretmenlerin yönetici olma eğilimleri ve çalışma ortamlarındaki iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmaktadır. Yapılan çalışmada lise öğretmenlerinin yönetici eğilimleri ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 2012 - 2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul Beykoz ilçesindeki çeşitli liselerde çalışan 208 öğretmene iki adet ölçek ve bir adet demografik bilgi formu uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerden ilki; öğretmenlerin yönetici olma eğilimlerini belirlemek için hazırlanan “Yönetici Eğilim Ölçeği”dir (Aksu, 2003). Diğeri ise öğretmenlerin iş hayatındaki memnuniyet düzeylerini tespite yönelik geliştirilen “Minnesota İş Tatmin Ölçeği” dir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS-18 bilgisayar istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden frekans (N), yüzde (%), ortalama (X), Standart sapma (Ss); ortalamalar arası farkın anlamlılığını test etmek üzere t testi ve çoklu değişkenlerde ANOVA analizi kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin yönetici eğilimi ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Lise öğretmenlerinin yönetici eğilimleriyle yaşları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Öğretmenlerin en yüksek yönetici eğilimine sahip olmaları yaşlarının en büyük olduğu dönemlere denk gelmektedir. Meslek ve kültür öğretmenlerinin içsel iş tatmin düzeyleriyle ilgili yapılan analizde değişkenler arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Bu ilişki, örneklemde bulunan kültür dersi öğretmenlerinin içsel iş tatmin düzeylerinin, meslek dersi öğretmenlerine göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Araştırmada lise öğretmenlerinin yönetici eğilimi ve alt boyutları, iş tatmin düzeyi ve alt boyutları ile cinsiyet, mesleki kıdem, okul kıdemi, alan sınıfları, bitirilen fakülte, medeni hal değişkeni arasındaki ilişki anlamlı bulunamamıştır. Lise öğretmenlerinin yönetici eğilimleri ile iş tatmin düzeylerini etkileyen faktörler ve aralarındaki ilişki düzeyi açısından tartışılarak öğretmenler ve ilgili kurumlara ulaşılan sonuçlar hakkında bilgi paylaşımında bulunulup, öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Yönetici tr_TR
dc.subject Okul yöneticisi tr_TR
dc.subject Lider tr_TR
dc.subject Yönetim tr_TR
dc.subject Eğitim yönetimi tr_TR
dc.subject Okul yönetimi tr_TR
dc.subject İş Tatmini tr_TR
dc.subject Manager tr_TR
dc.subject Headmaster tr_TR
dc.subject Leader tr_TR
dc.subject Management tr_TR
dc.subject Management of Education tr_TR
dc.subject School management tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.title LİSE ÖĞRETMENLERİNİN YÖNETİCİ EĞİLİMLERİ İLE İŞ TATMİN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: BEYKOZ ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Being candidates of natural headmasters of the school, the aspects towards school management that have a great role in directing education are important. At this study it is aimed to search the relation between the teachers tendecy of being manager and the level of job satisfaction at work. In this study it is aimed to be investigated the relation between high school teachers tendency of being manager and their level of job satisfaction. In the light of this aim, two scales and one demographic information form were utilized to 208 teachers who are working in different high school in Beykoz/İstanbul in 2012-2013 academic year. The first one is “The Scale of Tendency of Being Manager” ( Aksu, 2003). Which aims to identify the teachers’ tendency of being manager. The other scale is’ “Minesota Job Satisfaction Scale” which has been prepared to determine the level of the happiness of teachers at job life. The Data of this study was analyzed wih SPSS-18 computer programme. In the analysis of the data frequency (N), percantage (%), mean (X), standart deviation (Ss) among scientific statistics and in order to test the significance the mean difference t-test and ANOVA analysis were utilized. In addition to this, the correlation analysis was used to fix the relation between the teachers’ tendency of being manager and their level of job satisfaction. The results reveal that the reletion between tendency of being manager of high school teachers and their ages seems statistically significant. We can see the highest tendency of being manager of teachers at the oldest group. It is stated that the relation between variables is comprehensible at the analysis of job and culture teachers’ internal level of job satisfaction. This relation shows that the internal level of job satisfaction of alture teachers in sample is higher than the job teachers’. At this research the relation between the high school teachers’ level of being manager and its sub-scales, the level of job satisfaction and its sub-scales, gender, profession level, the duration of working at the same school, branches, the graduated faculty, marital status couldrit be found meaningful.want to analyse the results of this research; The relation between tendency of being manager of highschool teachers and their ages seems meaningfull. The factors which affect the high school teachers’ of being manager and their level of job satifaction and relation between them were evaluated. And these results were shared with the teachers and suggestions were given. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 133 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Yazar Adı: Evren AKNUR Tezin Adı: LİSE ÖĞRETMENLERİNİN YÖNECİTİCİ EĞİLİMLERİ İLE İŞ TATMİN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: BEYKOZ ÖRNEĞİ Tezin Türü: Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 2014 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account