dc.contributor.author |
Gökmen, Bülent
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-09T08:53:46Z |
|
dc.date.available |
2019-05-09T08:53:46Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1795 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalıĢma resmi özel eğitim okulu yöneticilerinin (müdür ve müdür
yardımcısı) psikolojik dayanıklılık ve iĢ doyumları arasındaki iliĢkinin incelenmesi
amacıyla yapılmıĢtır. Araştırmanın örneklemini, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü‟ nün wep sayfasından alınan
verilere göre Ġstanbul Ġli‟ nde bulanan 53 adet resmi özel eğitim okulunda görev
yapan 137 (32 kadın ve 105 erkek) müdür ve müdür yardımcısı oluĢturmaktadır.
AraĢtırma ile ilgili veriler, birinci bölümünde “KiĢisel Bilgi Formu” ikinci
bölümde “Minnesota ĠĢ Doyum Ölçeği” ve üçüncü bölümde “YetiĢkinler Ġçin
Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ile toplanmıĢtır. AraĢtırma verileri SPSS for
Windows 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilmiĢtir. DeğiĢkenlerden normal
dağılım gösteren ikili grupların (cinsiyet, medeni durum gibi) karĢılaĢtırılmasında
bağımsız gruplar t testi, normal dağılım gösteren ikiden fazla grup (kıdem,okul türü
gibi) karĢılaĢtırılmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıĢtır.
AraĢtırma bulgularına göre; özel eğitim okulu yöneticilerinin psikolojik
dayanıklılık puanlarının cinsiyet, yaĢ, medeni durum, mezuniyet alanı ve çalıĢtığı
kurum türüne göre anlamlı farklılıklar göstermediğini ortaya koymuĢtur. Bununla
birlikte yöneticilerin; cinsiyet, öğrenim durumu ve görevdeki unvan değiĢkenine göre
iş doyumları farklılaşmaktadır. Yöneticilerinin iĢ doyum düzeyleri psikolojik
dayanıklılıklarını etkilememektedir.
Araştırmanın diğer bulguları literatür ışığında tartışılarak yorumlanmış ve
ilerde yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Psikolojik dayanıklılık |
tr_TR |
dc.subject |
İş doyumu |
tr_TR |
dc.subject |
Özel eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Özel eğitim okulu |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
Resilience |
tr_TR |
dc.subject |
Job satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Special education |
tr_TR |
dc.subject |
Schools for special education |
tr_TR |
dc.subject |
Administrators |
tr_TR |
dc.title |
ÖZEL EĞİTİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of the present study was to investigate the relationship between
resilience and job satisfaction for administrators of state schools for special education
(director and vice director). The sample consisted of 137 directors and vice
directors(32 female and 105 male) working at 53 state schools for special education
in Istanbul listed on the General Directorate of Special Education and Counseling
Services website in 2012-2013 school year.
The data was collected by “Demographic Information Form”, “Minnesota Job
Satisfaction Questionnaire” and “Resilience Questionnaire for Adults”. SPSS for
windows 15.0 statistics program was used to analyze the data. Independent samples t
test and One Way Analysis of Variance (ANOVA) were used to investigate whether
resilience and/or job satisfaction change as a function of gender, marital status,
seniority, school type etc.
The results showed that total resilience scores of administrators of schools for
special education does not change as a function of gender, age, marital status, major
of graduation and workplace. However, the administrators‟ job satisfaction level
changes as a function of gender, major of graduation and seniority. The
administrators‟ job satisfaction level does not affect their resilience.
Other findings of present study were discussed based on the previous
literature and some suggestions were presented for future studies. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
114 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Gökmen, Bülent
Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
Tez Danışmanı: Doç. Dr. Birsen Ekinci
Şubat 2014, 114 sayfa |
tr_TR |