DSpace Repository

ÖZEL EĞİTİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)

Show simple item record

dc.contributor.author Gökmen, Bülent
dc.date.accessioned 2019-05-09T08:53:46Z
dc.date.available 2019-05-09T08:53:46Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1795
dc.description.abstract Bu çalıĢma resmi özel eğitim okulu yöneticilerinin (müdür ve müdür yardımcısı) psikolojik dayanıklılık ve iĢ doyumları arasındaki iliĢkinin incelenmesi amacıyla yapılmıĢtır. Araştırmanın örneklemini, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü‟ nün wep sayfasından alınan verilere göre Ġstanbul Ġli‟ nde bulanan 53 adet resmi özel eğitim okulunda görev yapan 137 (32 kadın ve 105 erkek) müdür ve müdür yardımcısı oluĢturmaktadır. AraĢtırma ile ilgili veriler, birinci bölümünde “KiĢisel Bilgi Formu” ikinci bölümde “Minnesota ĠĢ Doyum Ölçeği” ve üçüncü bölümde “YetiĢkinler Ġçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ile toplanmıĢtır. AraĢtırma verileri SPSS for Windows 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilmiĢtir. DeğiĢkenlerden normal dağılım gösteren ikili grupların (cinsiyet, medeni durum gibi) karĢılaĢtırılmasında bağımsız gruplar t testi, normal dağılım gösteren ikiden fazla grup (kıdem,okul türü gibi) karĢılaĢtırılmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıĢtır. AraĢtırma bulgularına göre; özel eğitim okulu yöneticilerinin psikolojik dayanıklılık puanlarının cinsiyet, yaĢ, medeni durum, mezuniyet alanı ve çalıĢtığı kurum türüne göre anlamlı farklılıklar göstermediğini ortaya koymuĢtur. Bununla birlikte yöneticilerin; cinsiyet, öğrenim durumu ve görevdeki unvan değiĢkenine göre iş doyumları farklılaşmaktadır. Yöneticilerinin iĢ doyum düzeyleri psikolojik dayanıklılıklarını etkilememektedir. Araştırmanın diğer bulguları literatür ışığında tartışılarak yorumlanmış ve ilerde yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Psikolojik dayanıklılık tr_TR
dc.subject İş doyumu tr_TR
dc.subject Özel eğitim tr_TR
dc.subject Özel eğitim okulu tr_TR
dc.subject Yönetici tr_TR
dc.subject Resilience tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Special education tr_TR
dc.subject Schools for special education tr_TR
dc.subject Administrators tr_TR
dc.title ÖZEL EĞİTİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The aim of the present study was to investigate the relationship between resilience and job satisfaction for administrators of state schools for special education (director and vice director). The sample consisted of 137 directors and vice directors(32 female and 105 male) working at 53 state schools for special education in Istanbul listed on the General Directorate of Special Education and Counseling Services website in 2012-2013 school year. The data was collected by “Demographic Information Form”, “Minnesota Job Satisfaction Questionnaire” and “Resilience Questionnaire for Adults”. SPSS for windows 15.0 statistics program was used to analyze the data. Independent samples t test and One Way Analysis of Variance (ANOVA) were used to investigate whether resilience and/or job satisfaction change as a function of gender, marital status, seniority, school type etc. The results showed that total resilience scores of administrators of schools for special education does not change as a function of gender, age, marital status, major of graduation and workplace. However, the administrators‟ job satisfaction level changes as a function of gender, major of graduation and seniority. The administrators‟ job satisfaction level does not affect their resilience. Other findings of present study were discussed based on the previous literature and some suggestions were presented for future studies. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 114 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Gökmen, Bülent Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Birsen Ekinci Şubat 2014, 114 sayfa tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account