dc.contributor.author |
Avcı, Seyhan
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-09T06:43:43Z |
|
dc.date.available |
2019-05-09T06:43:43Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1787 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapmakta olan orta okul
eğitim yöneticilerinin bilgi yönetimine ilişkin yeterlilik algılarının incelenmesidir.
Tekil tarama modelindeki bu araştırmada, İstanbul ili Bağcılar ilçesinden
rastgele seçilen 44 kamu ortaokulunda görev yapan toplam 186 öğretmenin
görüşüne başvurulmuştur. Araştırmada ortaokul yöneticilerinin (bilgi üretimi, bilgi
paylaşımı, bilgiyi kullanma ve bilgi depolama alt boyutlarından oluşan) bilgi
yönetimine ilişkin yeterlilik algılarını belirlemek için İkram ÇINAR tarafından
geliştirilen “Eğitim Yöneticilerinin Bilgi Yönetimi Stratejilerinin Belirleme
(EYBYSB) Anketi ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Alt problemlerin
çözümlenmesi amacıyla, ölçekler vasıtasıyla ulaşılan veriler SPSS 17 paket
programına aktarılmış, aritmetik ortalamaları, standart sapma değerleri, t-Testi
ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde .05
anlamlılık düzeyi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır; ortaokullarda görev yapan
okul yöneticilerinin bilgi yönetimi yeterlilik algıları bütün boyutlarda ortanın
üzerinde nispeten yüksek düzeydedir. Ancak yinede geliştirilmesi gereken alanlar vardır. Ortaokul yöneticilerinin bilgi yönetimi algıları, yaş, mezun olunan
okul, hizmet yılı, yöneticilik türü ve yöneticilik süresi değişkenlerine göre anlamlı
istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılaşmıştır.
Bu araştırma teorik olarak alanyazına önemli katkılar sağlamasının
yanında pratik olarak politika geliştiricilere ışık tutucu nitelikte olup araştırma
sonucunda şu gruplara mensup ortaokul yöneticilerinin bilgi yönetimi eğitimine
tabi tutulması önerilmektedir: 50 yaş ve üzeri yöneticiler, Fen edebiyat fakültesi
mezunu yöneticiler, 21 yıl ve üzeri hizmet yılı olan yöneticiler, Müdür
başyardımcıları, yöneticilik süresi 16 yıl ve üzeri olan yöneticiler. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Okul yöneticilerinin yeterlilikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Knowledge management |
tr_TR |
dc.subject |
Knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Management |
tr_TR |
dc.subject |
School administrators’ competencies |
tr_TR |
dc.title |
ORTAOKUL EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN BİLGİ YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ (BAĞCILAR İLÇESİ ÖRNEĞİ) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The purpose of this research is to analyze secondary school
administrators’ knowledge management competencies.
A non-experimental quantitative research design was employed utilizing
a survey design with a group of 186 school administrators randomly selected 44
public secondary schools in Bağcılar school district in İstanbul. In order to
examine secondary school administrators’ knowledge management
competencies (generating knowledge, sharing knowledge, using knowledge and
storing knowledge), “School Administrators’ I knowledge Management
Competencies Questionnaire” (EYBYSB) by İkram ÇINAR was administered as
a data collection instrument. The data were analyzed through SPSS 17 software
program. Means, standard deviations, independent samples t-Test, and oneway
ANOVA were administered with cut-off point of .05.
Findings illustrated that secondary school administrators’ perceived
knowledge management competencies were moderate level at all dimensions of
knowledge management. However, secondary school administrators’ perceived
knowledge management competencies significantly differed according to their
age, graduation, experience of work, administration type, administration year. On the theoretical side, the current study put significant contribution to the
research literature. Moreover, on the practical side, the findings are enlightening
for policy makers, in that, those school administrators who are more than 50
yeras old, who were graduated from faculty of Science and Literature, who have
worked more than 16 years as an administrator, head of deputies should be
given information management in-service training. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
116 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
AVCI, Seyhan
Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Bilim Dalı
İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü
Danışman: Prof. Dr. Uğur TEKİN |
tr_TR |