DSpace Repository

OKUL YÖNETİCİLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANIMINA DAİR TUTUMLARI VE ÖĞRETİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMINI YÖNLENDİRME DÜZEYLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Ektiren, Mahmut Turan
dc.date.accessioned 2019-05-08T10:38:45Z
dc.date.available 2019-05-08T10:38:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1775
dc.description.abstract Bilgisayarın eğitim kurumlarında sağlıklı bir Ģekilde ilerleyebilmesi için eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin bilgisayara karĢı olumlu bir tutuma sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca geliĢen ve değiĢen dünyada hızla ilerleyen teknolojinin okullara da aynı hızda transferinin sağlanabilmesi için, okul yöneticilerinin teknoloji lideri olup, öğretmenlere teknolojinin okullarda sağlıklı bir Ģekilde kullanılması adına liderlik ve rehberlik etmelidir. Bu çalıĢmanın amacı, okullarda görev yapan yöneticilerin, bilgisayar öğrenmeye yönelik tutumları ve öğretmenleri bilgisayar kullanmaya yönlendirme düzeylerini incelemektir. Bu çalıĢmanın evrenini Ġstanbul Ġl Milli Eğitim Müdürülüğü, örneklemini ise Bakırköy, Bahçelievler ve Küçükçekmece ilçelerinde görev yapan 119 yönetici ve 210 öğretmen oluĢturmaktadır. ÇalıĢmada veri toplama aracı olarak, okul yöneticilerine bilgisayar tutum ölçeği (Deniz, 2004) ve öğretmenleri öğretim faaliyetlerinde bilgisayar kullanımını yönlendirme düzeyi ölçeği (Sezer, 2011), öğretmenlere; yöneticilerin öğretmenleri öğretim faaliyetlerinde bilgisayar kullanımını yönlendirme düzeyi algısı ölçeği (Sezer, 2011) ile anketler kullanılmıĢtır..Veriler SPSS programında analiz edilmiĢtir. Ölçek verileri T-testi ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirilmiĢtir. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet ve mesleki kıdem değiĢkenleri temel alındığında okul yöneticilerinin tutumları arasında anlamlı farklılık görülmüĢtür. Okul yöneticileri kendilerini, teknolojiyi öğrenim ortamında kullanmaya yönlendirme düzeyleri bakımından, öğretmenlere oranla kendilerini çok daha yüksek düzeyde görmüşlerdir. Yöneticilerin mesleki kıdemi artıkça bilgisayar kullanımına yönelik yönlendirme düzeyleri artmaktadır. Ayrıca bilgisayar kursuna giden yöneticiler, gitmeyenlere nazaran kendilerini bilgisayarı öğrenim ortamında kullandırma konusunda daha etkin görmüşlerdir, bilgisayar kursuna giden öğretmenlerin algısı da bu yöndedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Okul Yöneticileri tr_TR
dc.subject Bilgisayar Kaygısı tr_TR
dc.subject Bilgisayara Yönelik Tutum tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Yönlendirme tr_TR
dc.subject School Managment tr_TR
dc.subject Computer Fear tr_TR
dc.subject Attitude Towards Computers tr_TR
dc.subject Leadership tr_TR
dc.subject Guidance tr_TR
dc.title OKUL YÖNETİCİLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANIMINA DAİR TUTUMLARI VE ÖĞRETİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMINI YÖNLENDİRME DÜZEYLERİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The school managements should posses positive attitude towards computers to make computers used properly in the education institutions. In addition to this, in order to transfer technology simultaneously as it rapidly makes progress in the developing and changing world, the school managements should be the leader of technological activities and lead, guide the teacher to make the technology used in an appropriate way. The aim of this research is to examine school managers attitude towards learning the computer attitude towards learning the computer usage and their level of leading the teachers to use computer. The samples of research were 119 administrations and 210 teachers who worked 3 educational areas of Bakırkoy, Bahçelievler, Küçükçekmece in Istanbul. In this research, as an appliance of collecting data, the attitude scale (Deniz, 2004) toward the school to use computers in the learning process, for the teachers the scale (Sezer, 2011) of perception of them towards the managers level of leading to use computers and questionnaires are used. The collected data analyzed on SPSS. Scaled data have been evaluated on T-Test and one side variant analysis (ANOVA). As a result of the analysis, it’s seen that the attitude of school directors towards computer and computer usage was changing depending on gender and seniority. The school managers are seen to accept themselves superior to the teachers in regards of their levels of guidance to use technology in the educational institutions. The more the experience of school increased, the level of their leading towards the usage of computer in education increased. Both teachers and director who were trained about computer usage have high tendency of leadership towards computer usage in education. When it is compared to the ones who weren’t trained. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 110 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag EKTİREN, Mahmut Turan. Okul Yöneticilerinin Bilgisayar Kullanımına Dair Tutumları Ve Öğretimde Bilgisayar Kullanımını Yönlendirme Düzeylerini, Yüksek Lisans Tezi, İSTANBUL, 2014. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account