dc.contributor.author |
Köksal, Sinem
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-08T07:49:43Z |
|
dc.date.available |
2019-05-08T07:49:43Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1768 |
|
dc.description.abstract |
Müzakere, hayatımızın vazgeçilmez bir parçasıdır. Bilim adamları, müzakere
kavramına son yıllarda daha çok değer vermeye başlamışlardır. Bunun yanında
müzakerelerin merkezi olan iletişime verilen önem oldukça azdır. Müzakerelerde
kullanılan iletişim yöntemlerini ve sonuçlarını araştıran çalışmalar az sayıdadır.
Bu çalışmada öğretmenlerin yaptıkları müzakerelerde iletişimin etkisi tespit
edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmada internet üzerinden anket yöntemi kullanılmıştır. Değişik
branşlarda toplam 555 öğretmen araştırmaya katılmıştır.
Çalışma için “Müzakerelerde İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” adı
altında bir anket hazırlanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde
öğretmenlerin kişisel bilgilerini toplamak amacıyla Kişisel Bilgi formuna, ikinci
bölümde ise müzakerelerde kullanılan müzakere tarzlarını ve iletişim becerilerini
belirlemek üzere 30 adet soruya yer verilmiştir.
Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaş, cinsiyet, medeni ve öğrenim
durumlarına bağlı olarak müzakere ve iletişim tarzlarında anlamlı farklılıklar
saptanamamıştır. Bunun nedeninin öğretmenlik mesleğiyle direk alakalı olduğu
düşünülmektedir. Öğretmenler, mesleklerinden getirdiği bazı özellikleri hayatlarının
her alanında uygulamaktadırlar. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Müzakere |
tr_TR |
dc.subject |
İletişim |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen |
tr_TR |
dc.subject |
Negotiation |
tr_TR |
dc.subject |
Communication |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher |
tr_TR |
dc.title |
MÜZAKERELERİN BAŞARILI SONUÇLANMASINDA İLETİŞİMİN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
To negotiation is an irreplaceable part of our life. Scientists had started to put
more effort on negotiation in the last few years. Beside the significance on the center
of negotiating is communication is very low. There are not many researches on
communication methods used to negotiation and their results.
In this study the communication effect on negotiation of teachers was tried to
determined.
The research was carried out with the Internet survey technique. Totally 555
different branch teachers had joined this survey.
A survey with the name “An evaluation scale for the communication to
negotiations skill” was prepared. This survey was consists of two sections. In the first
section, to collect the teachers personal information an information form was filled
in, in the second section 30 questions to determined and find out the negotiation
manner and communication skills of the teachers were asked. ,
At the end of the study the age of the teachers, their sex, marital status and
their different negotiation and communication manners according to education state
were determined. It is considered that this depends directly in connection to the
profession of a teacher. Teachers are applying some of their profession
characteristics in all parts of their life. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
106 |
tr_TR |