dc.contributor.author |
Başar, İlkin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-08T06:52:36Z |
|
dc.date.available |
2019-05-08T06:52:36Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1766 |
|
dc.description.abstract |
The main purpose of this study was to reveal the inseparability of language and
culture in foreign language learning. To prove this hypothesis, a survey was conducted
on the literature related to culture teaching in EFL and on the ELT course books to see
cultural items in the reading texts. For the analysis of cultural items in the course books,
a criteria was prepared under the influence of Byram’s (1993) course book evaluation
criteria. Throughout the course book analysis, it was seen that the reading texts present
culture but not well enough. Therefore, some suggestions are provided. In this respect, it
can be said that a language teacher’s decision to work on cultural items separately
within a language classroom is crucial to make the language learning process complete. |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Culture |
tr_TR |
dc.subject |
Culture teaching |
tr_TR |
dc.subject |
EFL (English as a Foreign Language) |
tr_TR |
dc.subject |
ELT (English Language Teaching) |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
EFL (İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi) |
tr_TR |
dc.subject |
ELT ( İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretimi) |
tr_TR |
dc.title |
CULTURAL ITEMS IN READING TEXTS IN EFL CLASSES |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Bu çalışmanın temel amacı, yabancı dil öğretiminde dilin ve kültürün ayrılmaz
olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu hipotezi kanıtlamak için, yabancı dil öğretimi anabilim
dalında yazılan çeşitli kitap ve makaleler okunmuş ve ders kitaplarında yer alan okuma
parçalarındaki kültürel öğeler analiz edilmiştir. Kitaplardaki bu analizi yapabilmek için,
Byram’dan (1993) esinlenerek bir kriter hazırlanmıştır. Analiz süresince, kitaplardaki
okuma parçalarında kültürün sunulduğu fakat yeterli ölçüde olmadığı görülmüştür. Bu
sebeple, yabancı dil öğretmenleri için bazı öneriler sunulmuştur. Bu anlamda, kültürel
öğeleri ayrı ayrı işlemenin yabancı dil öğretmeninin kendi kararına kaldığı ve bu kararın
dil öğretimini tam olarak sağlamak için büyük önem taşıdığı söylenebilir. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
50 |
tr_TR |