DSpace Repository

CULTURAL ITEMS IN READING TEXTS IN EFL CLASSES

Show simple item record

dc.contributor.author Başar, İlkin
dc.date.accessioned 2019-05-08T06:52:36Z
dc.date.available 2019-05-08T06:52:36Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1766
dc.description.abstract The main purpose of this study was to reveal the inseparability of language and culture in foreign language learning. To prove this hypothesis, a survey was conducted on the literature related to culture teaching in EFL and on the ELT course books to see cultural items in the reading texts. For the analysis of cultural items in the course books, a criteria was prepared under the influence of Byram’s (1993) course book evaluation criteria. Throughout the course book analysis, it was seen that the reading texts present culture but not well enough. Therefore, some suggestions are provided. In this respect, it can be said that a language teacher’s decision to work on cultural items separately within a language classroom is crucial to make the language learning process complete. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Culture tr_TR
dc.subject Culture teaching tr_TR
dc.subject EFL (English as a Foreign Language) tr_TR
dc.subject ELT (English Language Teaching) tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Kültür öğretimi tr_TR
dc.subject EFL (İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi) tr_TR
dc.subject ELT ( İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretimi) tr_TR
dc.title CULTURAL ITEMS IN READING TEXTS IN EFL CLASSES tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu çalışmanın temel amacı, yabancı dil öğretiminde dilin ve kültürün ayrılmaz olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu hipotezi kanıtlamak için, yabancı dil öğretimi anabilim dalında yazılan çeşitli kitap ve makaleler okunmuş ve ders kitaplarında yer alan okuma parçalarındaki kültürel öğeler analiz edilmiştir. Kitaplardaki bu analizi yapabilmek için, Byram’dan (1993) esinlenerek bir kriter hazırlanmıştır. Analiz süresince, kitaplardaki okuma parçalarında kültürün sunulduğu fakat yeterli ölçüde olmadığı görülmüştür. Bu sebeple, yabancı dil öğretmenleri için bazı öneriler sunulmuştur. Bu anlamda, kültürel öğeleri ayrı ayrı işlemenin yabancı dil öğretmeninin kendi kararına kaldığı ve bu kararın dil öğretimini tam olarak sağlamak için büyük önem taşıdığı söylenebilir. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 50 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account