dc.contributor.author |
Hatipoğlu, Bünyamin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-08T06:35:56Z |
|
dc.date.available |
2019-05-08T06:35:56Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1762 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı farklı veri madenciliği modelleri kullanarak,
öğrencinin dershanede aldığı eğitim programına göre katılım süresi, branş
dersleri parametrelerine göre üniversiteye yerleşme durumlarını irdelemek,
sonuç ve önerilerde bulunmaktır.
Bu amaçla, son yıllarda geniş kullanım alanı olan “veri madenciliği”
yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Veriler genel olarak ve ayrı ayrı bazı
kümeler halinde incelenmekte ve gerekli sonuçlar çıkarılmaktadır.
Birinci bölümde tez’ in amacından ve literatürde bu tip bir çalışma
üzerine yapılan araştırmalar hakkında bilgi verilmektedir.
İkinci bölümde dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki yerinden
bahsedilmektedir.
Üçüncü bölümde veri madenciliği hakkında detaylı bilgiye, kullanılan
algoritmalara ve yapılan çalışmalara yer verilmiştir.
Dördüncü bölümde tez çalışmasında kullanılan uygulama araçlarından
bahsedilmiştir.
Beşinci bölümde uygulama sonucu elde edilen bilgiler analiz edilmiş
ve elde edilen bulgular, sonuç ve önerilerde bulunmaya önemli katkı
sağlamıştır.
Tezin sonuç bölümünde veri madenciliğinin kullanım gereksiniminden,
dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki durumu ve öğrencilerin
üniversiteye yerleşme durumuna etki eden faktörlerden bahsedilmekte ve
hangi modellerin hangi alanlarda kullanılabileceği önerilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Veri Madenciliği |
tr_TR |
dc.subject |
Algoritma |
tr_TR |
dc.subject |
Dershane |
tr_TR |
dc.subject |
Üniversiteye Yerleşme Durumu |
tr_TR |
dc.subject |
Literatür |
tr_TR |
dc.subject |
Data Mining |
tr_TR |
dc.subject |
Algorithm |
tr_TR |
dc.subject |
Private/Foundation Education Institutions |
tr_TR |
dc.subject |
University Enrollment |
tr_TR |
dc.subject |
Literature |
tr_TR |
dc.title |
DERSHANE EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTEYE YERLEŞMEDEKİ ETKİSİNİN VERİ MADENCİLİĞİ İLE İRDELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The purpose of this study, using different data mining models, according to the student's classroom participation in the training program period, to examine the status of industry to the university courses according to the parameters, results and make recommendations. To this end, in recent years, the wide range of “data mining” methods is used. In general and some of the data into clusters and necessary results separately extracted. In the first chapter the aim of the thesis and the literature provides information on the research on this type of study. In the second part from tutoring, education and training system are discussed. The third section, detailed information about the data mining, algorithms, and algorithms used in the studies are presented. In this thesis discussed the application tools used in the fourth chapter. Information obtained from the fifth chapter, the application has been analyzed and the findings, conclusions and offer suggestions, made a significant contribution. The need to use data mining results section of the thesis, tutoring students to the university education system status, and which models are introduced and the factors that affect the areas in which the state proposed to be used. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
79 |
tr_TR |