dc.contributor.author |
İzgi, Caner
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-08T06:29:36Z |
|
dc.date.available |
2019-05-08T06:29:36Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1760 |
|
dc.description.abstract |
İnsan kaynakları yönetimi günümüz işletmelerinin olmazsa olmaz ihtiyaçlarından biridir.
İşletmelerin ana kaynağı olan insanın temininde rol oynayan başlıca departman insan
kaynakları departmanı olmaktadır. Çalışanların seçilmesi, temin edilmesi, oryantasyon
işlemlerinin yapılması ve performans değerlendirmesi gibi pek sürecin işlemesinin temelinde
insan kaynakları yönetimi yer almaktadır. Bu süreç içerisinde yer alan performans
değerlendirme, sadece çalışanların performanslarını değerlemek için değil aynı zamanda
çalışan ve yönetici arasındaki bağın da kuvvetlenmesini sağlayacak bir süreçtir. Performans
değerlendirmesi, işletmelerin başarılı olmalarına katkı sağlayacak önemli konulardan biridir.
Doğru olarak uygulanan bir performans değerlendirmesi, başarılı bir performans yönetimini
ve beraberinde işletmenin başarısını getirecektir. Bu çalışmanın amacı, öncelikle insan
kaynaklarının tanımını yaparak, insan kaynakları departmanının işletmelerdeki önemini
vurgulamak ve daha sonrasında ise performans değerlendirme sürecine giriş yaparak,
performans değerlendirme süreci hakkında bilgi vermektir. Çalışma otel işletmelerinde
yapılan bir anket uygulaması ile desteklenmekte ve anket vasıtasıyla çalışanların performans
değerlendirme sürecine karşı olan tutumlarını belirlemektir. İlaveten, demografik özellikler de
dikkate alınarak, performans değerlendirme algısına olan etkisi incelenmiştir. Çalışmanın
hazırlanmasında literatür taraması ve anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anketlerin
değerlendirilmesinde SPSS 13.0 for Windows paket programı kullanılmış, demografik
özelliklerin, performans algılamaları arasındaki farklılıkların belirlenmesi için, Bağımsız T
Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Kruskal-Wallis Testi yapılmıştır. Yapılan çalışma
neticesinde çalışanların ve yöneticilerin görüşleri ortaya konmuş ve yönetici kademesinde ki
bireylerin performans değerlendirmesine daha fazla önem verdiği ortaya çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
İnsan Kaynakları |
tr_TR |
dc.subject |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Performans |
tr_TR |
dc.subject |
Performans Değerlendirme Süreci |
tr_TR |
dc.subject |
Human Resource |
tr_TR |
dc.subject |
Human Resource Management |
tr_TR |
dc.subject |
Performance |
tr_TR |
dc.subject |
Performance Appraisal Process |
tr_TR |
dc.title |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞANLARIN PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİ SÜRECİ VE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Human resource management is one of the necessary needs of today’s business. Human
resource management department has a very important role for supply of the human being to
main resources of companies. Human resource management department has fundamental role
for personnel recruiting, orientation and performance appraisal and so on. The performance
evaluation within this process, it’s not only for evaluate of employees performance
therewithal it’s important to get strengthening of the bond between employee and employer.
Performance evaluation is one of the important matters for companies getting successful. If
the companies can use to performance evaluation correctly, it’s bring to successful
performance management and then bring success of the company. The aim of this study to
give some information about human resource management and underline important of human
resource department is then make prelude to performance evaluation and give some
information about performance appraisal process. The study is supported with a survey at
hotel companies. The survey purpose to understand, what employees think about to
performance appraisal are. In addition to, try to figure out of the perception of the
performance evaluation with using to demographical characteristics. Search of literature and
survey method were utilized while to study was preparing. SPSS 13.0 for Windows was used
for rating to surveys. Independent T Test, Anova and Kruskal-Wallis Test has made for
understand to difference between demographical characteristics and perception of the
performance appraisal. As a result of the study, the survey showed opinion to employee and
employer about to performance appraisal eventually, emerged to the person who works in a
managerial position is give more importance to performance appraisal process. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
122 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞANLARIN PERFORMANSININ
DEĞERLENDİRİLMESİ SÜRECİ VE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA
Caner İZGİ
Temmuz, 2013 |
tr_TR |