DSpace Repository

CREATIVE WRITING AND FOREIGN LANGUAGE DEVELOPMENT

Show simple item record

dc.contributor.author Küçükali, Selin
dc.date.accessioned 2019-05-08T06:00:30Z
dc.date.available 2019-05-08T06:00:30Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1753
dc.description.abstract This study investigates the effect of a creative writing programme on EFL students’ success in writing classes. Two elementary level classes of the English Preparatory School were chosen randomly as the subjects of this study. There were 35 students grouped into two, one as experimental and the other as control. The subjects in the experimental group studied writing in the creative writing techniques designed for them only. The subjects in the control group studied the standard curriculum. Besides, to get to know the students better and observe their common perspectives towards writing, an attitude questionnaire was given to both groups at the beginning and a similar one was given to the experimental group at the end of the study to determine whether the students have developed a positive attitude or not. The Hypothesis put forward for this study was; ‘If creative writing techniques are used in writing classes, students improve their writing skills and write better. The research question was: ‘Can we improve our students’ writing skills in English if we apply creative writing techniques as a classroom process?’ Data was gathered from two examination results and from student portfolios. As a result of data analysis, a statistically significant difference has been found between the scores of the first and the second examinations. When the portfolio scores were analysed, the findings indicated that creative writing techniques were effective in foreign language writing skills development and these techniques raised awareness on how to write better in a foreign language tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject EFL tr_TR
dc.subject ELT tr_TR
dc.subject L1 tr_TR
dc.subject L2 tr_TR
dc.subject FL tr_TR
dc.subject Writing tr_TR
dc.subject Creativity tr_TR
dc.subject Creative writing tr_TR
dc.subject EFL tr_TR
dc.subject ELT tr_TR
dc.subject L1 tr_TR
dc.subject L2 tr_TR
dc.subject FL tr_TR
dc.subject Yazma tr_TR
dc.subject Yaratıcılık tr_TR
dc.subject Yaratıcı yazma tr_TR
dc.title CREATIVE WRITING AND FOREIGN LANGUAGE DEVELOPMENT tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu çalışma, yaratıcı yazma eğitiminin, İngilizce öğrencilerinin yazma derslerindeki başarı etkisini araştırır. Katılımcılar, İngilizce hazırlık sınıflarından rastgele seçilen başlangıç seviyesi öğrencileridir. Biri deney grubu diğeri kontrol grubu olmak üzere 35 kişiden oluşan iki grup oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrenciler kendileri için düzenlenmiş yaratıcı yazma programı ile, kontrol grubu ise, standard programla çalışmıştır. Aynı zamanda, öğrencileri daha iyi tanımak ve yazma derslerine olan bakış açılarını anlamak için, çalışmanın başında tutum anketi uygulanmıştır. Öğrencilerin olumlu bir tutum geliştirip geliştirmediklerini saptamak amacıyla, deney grubuna çalışmanın sonunda benzer bir diğer tutum anketi daha uygulanmıştır. Çalışma, yaratıcı yazma tekniklerinin, İngilizce yazılı anlatım becerisini geliştirdiği ve öğrencilerin daha iyi yazdığı hipotezinden yola çıkar ve araştırma sorusu olarakta ‘Yaratıcı yazılı anlatım teknikleri kullanıldığı takdirde öğrencilerin yabancı dilde (İngilizce) yazılı anlatım becerileri gelişir mi?’ sorusunun cevabını arar. Veriler, iki sınav sonucu ve öğrenci dosyalarından elde edilmiştir. Sınav sonuçları doğrultusunda, birinci ve ikinci sınav sonuçlarında ciddi fark gözlenmiştir. Öğrenci dosyalarının skorları incelendiğinde, yaratıcı yazma tekniklerinin, yabancı dilde yazma gelişiminde ve daha iyi yazma farkındalığı kazandırılması üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 65 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account