dc.contributor.author |
Camcı, Veli
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-07T14:00:46Z |
|
dc.date.available |
2019-05-07T14:00:46Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1745 |
|
dc.description.abstract |
Çalışanların işletmeye katılımını ve örgütün genel olarak etkinliğinin arttırılmasını
sağlayan örgütsel bağlılık son yıllarda işletmeler için önem kazanmaya başlamıştır.
Örgütsel bağlılığın iş performansı üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır. Örgütüne bağlı
olan çalışanın aynı zamanda performansı da yüksek düzeyde olmaktadır. Bu nedenden
dolayı araştırmanın amacı bankacılık sektöründe çalışanların örgütsel bağlılıklarının iş
performansı üzerindeki etkilerini araştırmaktır.
Örgütsel bağlılık bireyin içinde bulunduğu organizasyona karşı özdeşleşme,
içselleşme, örgütsel amaçları benimseme, örgütsel amaçlar için fedakârlıkta bulunabilme
ve örgütün üyesi olarak kalmak için şiddetli bir arzu hissetmesi şeklinde ifade
edilmektedir. Bu çalışmanın ilk bölümünde, örgütsel bağlılık kavramı, örgütsel bağlılık
göstergeleri, bağlılığı etkileyen faktörler ile örgütsel bağlılığı geliştirme araçları ele
alınmıştır. İkinci bölümde, performans ile ilgili kavramlar, performans değerlendirme
yöntemleri, performansı etkileyen faktörlere ve örgütsel bağlılık ile performans arasındaki
ilişkiye değinilmiştir.
İşletmelerin, varlıklarını korumaları ve sürdürmeleri için hayati önemi olan,
çalışanların örgütsel bağlılıklarının ve performanslarının artması için gereken önemi
vermesi gerekmektedir. Bu çalışmada bankacılık sektöründe faaliyet gösteren büyük
ölçekli bir işletmede çalışanların örgütsel bağlılıkları ile iş performansı arasındaki ilişki
incelenmiştir. Bu nedenle, çalışmada bu işletmenin genel müdürlük biriminde ve 4 ayrı
şubesinde görev yapan 260 çalışanın örgütsel bağlılıkları ile iş performansı arasında bir
ilişkinin var olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular,
bankacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanların örgütsel bağlılıkları ile iş
performansı arasındaki ilişkiyi ve demografik özellikleri ile örgütsel bağlılıkları ve
performans algılamaları arasındaki ilişkiyi ortaya koymuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel Bağlılık |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel Bağlılık Boyutları |
tr_TR |
dc.subject |
İş Performansı |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational Commitment |
tr_TR |
dc.subject |
The Format Of Organizational Commitment |
tr_TR |
dc.subject |
Performance |
tr_TR |
dc.title |
ÇALIŞANLARIN ÖRGÜTE BAĞLILIKLARI İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Organisational commitment which assists employee involvement in companies
andincreasing the effectiveness of organisation has become crucial recently.
Organisational commitment has positive effects on employee performance. The personel
being loyal to the organisation has huge performance at the same time. For his reason
the aim of the research is to observe the organisation of the commitment of the influence
of working performance of the working people in the banking area.
The organisation faith can be defined as idendificaiton,self determination,accept
the organisation goals ,making every effort fort he organisation and having the desire to
loyal the organisation. In the first section of this research the concept of organisational
commitment, the signs of organisational commitment, factors effecting the commitment
and appliances of increasing the commitment in organisations have been examined. In
the second section, the concept of employee performance, performance evaluation
methods of perfromance evoluation. The concession between the factors wich influence
performance the organizational commitment and performance.
Enterprises should attribute the required importance to their employees on the
subject of organizational commitment and of increasing the performance as their
employees are crucial for their existance and maintenance. For this reason, if there is
econation between the 260 personnel working at the headquarter and 4 brunches and
working perfromance our not have been studied in the study. The findings according to
the research put forward the reception between the organizational commitment of the
personnel. In the banking sector and working performance and also with the
demographic features organizational commitment and perception performance. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
124 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
ÇALIŞANLARIN ÖRGÜTE BAĞLILIKLARI İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ
İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA
Veli CAMCI
İstanbul Aydın Üniversitesi
İşletme Anabilim Dalı
Danışman: Prof. Dr. Salih GÜNEY |
tr_TR |