dc.contributor.author |
İlk, Serdil
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-07T11:36:09Z |
|
dc.date.available |
2019-05-07T11:36:09Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1739 |
|
dc.description.abstract |
The present study aimed to explore EFL teachers’ beliefs regarding reading
strategies. In order to identify teachers’ beliefs on reading strategies, a questionnaire and
semi-structured interviews were used. The study was carried out with 50 participants
working at English preparatory school of Istanbul Aydın University. The obtained data
was analyzed by utilizing both qualitative and quantitative analysis to investigate
whether there is a relationship between teachers’ use of strategies and such variables as
gender, degree,….etc.
The results of the study revealed that there aren’t any statistical relationships
between the teachers’ gender, degree,years of teaching reading and the strategies they
use in the classroom.On the other hand,there is a statistical relationship between the
teachers’ experiences in teaching and the pre-reading strategies they use. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Reading strategies |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers’ beliefs |
tr_TR |
dc.subject |
Okuma stratejileri |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmenlerin inançları |
tr_TR |
dc.title |
TURKISH EFL TEACHERS’ BELIEFS REGARDING READING STRATEGIES |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejileri konusunda
sahip oldukları inançları ve derste uyguladıkları stratejileri araştırmaktır.Öğretmenlerin
okuma stratejilerine ait inançlarını belirlemek için anket ve görüşme yapılmıştır. Bu
çalışma İstanbul Aydın Üniversitesi Yabancı Diller bölümünde görev yapan 50
İngilizce öğretmeni ile yapılmıştır.Elde edilen veriler niceliksel ve niteliksel analizler
yapılarak öğretmenlerin kullandıkları okuma stratejileri ile öğretmenlerin cinsiyeti,
eğitimi gibi değişkenlerle bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
88 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
İLK, Serdil
Master Thesis, English Language and Literature Department
Supervisor: Asst. Prof. Dr. Aynur KESEN
88 Pages, 2012 |
tr_TR |