dc.contributor.author |
Şua, Esra
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-07T08:13:04Z |
|
dc.date.available |
2019-05-07T08:13:04Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1727 |
|
dc.description.abstract |
Yeşil pazarlama; hava, su, toprak vb. doğal bileşenlerin korunmasına ve
devamlılığının sağlanmasına ilişkin olarak yapılan girişimlerin pazarlama yönünden
bakış açısını yansıtmaktadır. Bu bakış açısı çevreye duyarlı ürünlerin tüketiciye
anlatılarak tüketicide bir bilinç uyandırması ve bunun sonucunda oluşacak hassasiyet ile
doğaya dost ürünleri kullanma eğiliminin artırılması faaliyetidir. İlk bakışta maliyetli
gibi görünen bu pazarlama stratejisi uzun vade de üretici açısından kâra dönüşmektedir.
Bu çalışmada yeşil pazarlama mantalitesinin tüketici ve üretici açısından
yararları ve uygulama alanı teorik anlamda açıklandıktan sonra uygulama bölümü ile bu
konu somut hale getirilmeye çalışılmıştır. İstatistiksel analizlerde İstanbul Aydın
Üniversitesi’nde 370 öğrenciyle yapılan anket çalışması sonucu elde edilen veriler ile
SPSS 16.00 programında çalışılmış, tanımlayıcı istatistik analizler (mod, medyan,
ortalama, standart sapma) alınmış ve güvenilirlik analizi yapılmıştır. Frekans Dağılımı,
Faktör Analizi yapılmış, ikili karşılaştırmalarda Man-Whitney-U Testi’nden
yararlanılmış ikiden fazla gruplarda ise, Kruskal Waills analizi yapılmıştır. Demografik
veriler ile yapılan karşılaştırmalar sonucu “Çevreye Duyarlı Ürün Bilinci” ile sınıf
düzeyi, ailenin meslek türü, anne ve babanın eğitim düzeyi ve Ailenin gelir düzeyi
arasında bir ilişki bulunurken, “Çevre Bilinci” ile bilim alanı, yaş ve cinsiyet arasında
ilişki olduğu saptanmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.title |
YEŞİL PAZARLAMA VE TÜKETİCİLERİN ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLERİ KULLANMA EĞİLİMLERİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Green marketing; provides protection of natural components as air, water, earth etc.
and shows the permanence relating to committed initiatives from the way of marketing
aspect. This aspect awakens conscious of consumers by explaining environment
friendly products and as a result of this activity, occurs sensitivity and consumer
tendency to use environment friendly products increases more. This marketing strategy
appears as costly at first look, in long term this strategy turns into profit in terms of the
producer.
In this study, subsequent to explaining the benefits and application area of green
marketing mentality theoretically in terms of consumer and producer, this issue has
become more concrete by application parts. By means of the acquired data from surveys
conducted to 370 students at Istanbul Aydın University, statistical analysis have been
studied on the program SPSS 16.00, descriptive statistical analysis (mode, median,
average, standard deviation) has been taken and reliability analysis has been done.
Frequency distribution, factor analysis has been done, Man-Whitney-U Test has been
benefited in dual comparisons; for comparisons in groups more than two persons,
Kruskal Waills analysis has been used. The result of comparison committed by
demographic data, there is a relation between “ Environment Friendly Product
Consciousness” and class level, the profession kind of family, the education level of
parents, the income level of family, there is also a relation determined between
“Environment Consciousness” with science field, age and sex. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
109 |
tr_TR |