dc.contributor.author |
Arslan, Yılmaz
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-06T12:43:22Z |
|
dc.date.available |
2019-05-06T12:43:22Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1722 |
|
dc.description.abstract |
Dünyanın tüm ülkelerinde kamu yönetiminin önemli ve vazgeçilmez bir öğesi
olan yerel yönetimler, anayasa ile düzenlenmiş, demokratik ve özgür örgütler olarak
yönetim sistemleri içerisinde ağırlıklarını devamlı olarak arttırmaktadırlar. Değişen
dünya koşulları ve merkezi yönetimin iş yükünün oldukça artması nedeniyle,
görevlerini aksatmaları, yerel özellikli kamu hizmetlerinin halka en yakın olan yerel
yönetim birimleri tarafından yerine getirilmesi anlayışının benimsenmesi, hizmet
sunumunda halkın beklentilerinin bütünüyle karşılanmak istenmesi ve bu hizmetlerdeki
verimlilik ve etkinliğin arttırılması gibi nedenler yerel yönetimlerin önemini gözler
önüne sermektedir. Zira demokrasinin ana örgütlerinden biri olarak kabul edilen yerel
yönetimlerin, halka yönelik en yakın yönetim unsurları olarak halk isteklerini daha iyi
karşılayacağı ve bu hizmetleri en hızlı ve yeterli bir şekilde gerçekleştireceği
düşünülmektedir.
Küreselleşmenin tüm dünyada sınırları ortadan kaldırması ve bilginin hızlı
yayılımı, farklı sistemlerin değişimini de zorunlu kılmıştır. Değişim ve gelişim eğitim
alanında da kendini göstermektedir. İçinde yaşadığımız bilgi çağına uygun bireyler
yetiştirme ve eğitme gerekliliği, eğitim politikalarının da odak noktasını oluşturmaya
başlamıştır. Ülkemizde de son yıllarda yapılan düzenlemelerle yerel yönetimlerin eğitim
alanındaki görev ve yetkileri arttırılmıştır. Yapılan bu tez çalışmasında da yerel
yönetimlerin eğitim hizmetlerine katkıları ve bu alanda yapılan çalışmalar
incelenecektir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yerel yönetimler |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet anlayışı |
tr_TR |
dc.subject |
Local government |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.subject |
Service concept |
tr_TR |
dc.title |
YEREL YÖNETİMLER VE EĞİTİM HİZMETLERİ İLİŞKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In all countries of the world, an important and essential part of the public
administration of the local governments, regulated by the constitution, democratic and
free weights in management systems in organizations and increase continuously.
Changing world conditions, and the central government due to the increased workload
rather, tasks aksatmaları, which is close to the local-enabled public services to the
citizens, the adoption of the concept to be met by local government units, people's
expectations are fully met by the provision of services requested and the reasons for
these services, such as increasing the efficiency and effectiveness of local governments
reveals the importance of. Because democracy is accepted as one of the main
organizations, local governments, as elements of government closest to the people for
the public to meet their requirements better, and most of these services are thought to be
realized fast and efficient manner.
Eliminate the borders all over the world of globalization and rapid expansion of
knowledge, the exchange of different systems has become compulsory. Change and
development in the field of education presents itself. The necessity of raising and
educating eligible individuals live in the information age, education policies have
started to build a core focus. The arrangements made in recent years in our country,
duties and powers of local governments in the field of education increased. In this
thesis, the contributions of the local government educational services and studies in this
area will be examined. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
95 |
tr_TR |