DSpace Repository

İŞYERİNDEKİ STRES DÜZEYİNİN ÇALIŞANLARIN TÜKENMİŞLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Atameriç, Ayşe
dc.date.accessioned 2019-05-06T08:12:11Z
dc.date.available 2019-05-06T08:12:11Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1705
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel stres düzeylerini, örgütsel stres düzeylerinin tükenmişliğe etkisini, öğretmenlerin işle ilgili ve demografik özelliklerinin örgütsel stres ve tükenmişliğe etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Belirtilen evrenin tümüne ulaşılması güç olduğundan, örneklem grubu belirlenmiştir. Tesâdüfi örnekleme yöntemi ile Bahçelievler ilçesinin tüm ilköğretim okullarında, tarama yapılması amacıyla, 410 öğretmene anket gönderilmiştir. Bu anketlerden 238’i değerlendirmeye alınmış, anketlerin analizlerinin yapılması için veri girişleri tamamlanmıştır. Anketlerin veri girişleri SPSS Statistics 17.0 programı ile yapılmıştır. Analizlerde regresyon, korelasyon, frekans dağılımları, anova, ki-kare ve t-testi uygulanmıştır. Örgütsel stres ve alt boyutları ile tükenmişlik ve alt boyutları arasında hipotezler oluşturulmuş, boyutlar arasında korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Korelasyon analizleri ile aralardaki ilişkiler ve yönleri saptanmış; regresyon analizleri ile de boyutların birbirini etkilemesinin istatiksel açıdan anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Örgütsel Stres tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject Organizational Stress tr_TR
dc.subject Burnout tr_TR
dc.title İŞYERİNDEKİ STRES DÜZEYİNİN ÇALIŞANLARIN TÜKENMİŞLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The objective of this research is to examine teachers’ levels of organizational stres, effect of levels of organizational stres on burnout, teachers’ effect regarding business and demographic features on organizational stres and burnout. Teachers working in primary schools in the district of Bahçelievler in İstanbul constitutes population. Ampling group has been designated since it’s hard to reach the whole specified population. 410 teachers have been sent surveys to hatch in all primary schools of dastrict of Bahçelievler through random sampling method. 238 of these surveys have been evaluated, data entries to analyze the surveys have been completed. Surveys’ data have been entered with SPSS Statistics 17.0 programme. Regression, correlation, time series, anova, chi square and t-test have been applied in the analyses. Hypotheses have been made among organizational stres and its sub dimensions, and burnout and its sub dimensions, correlation and regression analyses have been made among the dimensions. Correlation analyses and relations and directions among have been determined; it has been examined whether it’s significant statistically that regression analyses and dimensions affect each other or not. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 152 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Ġsim ve Soyadı : AyĢe ATAMERĠÇ Anabilim Dalı : ĠĢletme Programı : ĠĢletme Yönetimi Tez DanıĢmanı : Prof. Dr. YaĢar SUCU Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans – Temmuz 2012 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account