DSpace Repository

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİMİNDE MİZAH VE KARİKATÜRÜN KULLANILMASI PERAKENDECİLİK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Show simple item record

dc.contributor.author Dumansız, Serdar
dc.date.accessioned 2019-04-28T06:44:55Z
dc.date.available 2019-04-28T06:44:55Z
dc.date.issued 2017-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1555
dc.description.abstract Günümüzde meydana gelen teknolojik ve ekonomik gelişmelerle birlikte artan rekabet ortamı içerisinde firmalar için insan kaynağı giderek daha fazla stratejik bir anlam kazanmaya başlamıştır. Firmaların rekabet üstünlüğü sağlamadaki en önemli unsurlardan birinin insan kaynağı olduğunu fark etmeleriyle birlikte insan kaynağının eğitimi de aynı şekilde önem kazanmaya devam etmiştir. Şirket eğitimlerindeki amaç, çalışların mesleki ve teknik eksikliklerinin giderilmesidir. Eğitimlerdeki en önemli problem, işgörenleri eğitime isteklendirmek, eğitimlerin zaman israfından çıkarıp, etkili ve faydalı hale getirmektir. Araştırmada; eğitimin, insan kaynakları yönetimindeki önemi ve eğitimlerde kullanılabilecek mizah türleri incelenmiştir. Araştırmanın sonunda perakendecilik sektöründeki bir inceleme konmuştur. Türkiye’nin en büyük perakende firmasının 8 ildeki, 189 çalışanına eğitim verilmiş, eğitim alanlardan 100 kişiye eğitimde mizah ve karikatür kullanılırken, eğitim alan 89 kişiye verilen eğitimde mizah ve karikatür kullanılmamıştır. Araştırmanın amacı; mizah ve karikatür kullanılarak eğitim verilen grup ile mizah ve karikatür kullanılmadan eğitim verilen grup arasındaki eğitim memnuniyet farkının incelenmesidir. Ayrıca, mizah ve karikatürün eğitim sonunda yapılan sınavdaki başarıya etkisi incelenmiştir. Eğitimler sonunda, her bir katılımcıya eğitim memnuniyet anketi uygulanmış, her iki gruptaki eğitim memnuniyeti incelenmiştir. Eğitimde anlatılan konuları ihtiva eden 16 soruluk bir eğitim sonu sınavı yapılarak, işgörenlerin başarısı incelenmiştir. İncelemelerde Ki-Kare testi ve T-Testi uygulanmıştır. Sonuç olarak; yapılan analiz sonuçlarında; eğitimlerde mizah ve karikatürün kullanılmanın, eğitim memnuniyetini arttırdığı görülürken, mizah ve karikatür ile sınav başarısı arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ve mizah, karikatür kullanılarak eğitim alanların daha başarılı olmadığı görülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject İnsan Kaynakları tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Perakende tr_TR
dc.subject Mizah tr_TR
dc.subject Karikatür tr_TR
dc.subject Human Resources tr_TR
dc.subject Training tr_TR
dc.subject Retail tr_TR
dc.subject Humor tr_TR
dc.subject Cartoon tr_TR
dc.title İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİMİNDE MİZAH VE KARİKATÜRÜN KULLANILMASI PERAKENDECİLİK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Human resources have begun to make sense for companies with the current technological and economic developments. When the firms realized that human resource is one of the most important element for competitive advantage, training of human resources gained importance in the same way. The goals of training in companies are completing their deficiencies of commercial and technical with training. The main problems in trainings are disposing employees, getting trainings effectual. It is researched that what training importance is in managing human resources and which humor and cartoons are able to use in trainings.At the end of resources, there's an analysis which was done at a retail company in Turkey. One hundred employees are trained with using humor and cartoons and eighty-nine employees are trained without them in eight different cities. The aim of these trainings is to search for diffirences with two groups; using humor and cartoons, no-using humor and cartoons and also the effectiveness of success after the exam was made after the training. After the exam, an survey was made each employees and was analyzed of satisfaction of the training between two groups. There were sixteen questions about teaching subjects in the trainings. Ki data testing and T-testing was used in the analysis. As a result, using humor and cartoons in the training increased degrees of satisfaction in the training. On the other hands, it is not seen any significant correlation between using cartoons and success of the exam. It also is not seen the employees who get trained with humor and cartoons were more succesfull than the employeers get trained without humor and cartoons tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 92 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account