Abstract:
Dünyada meydana gelen ekonomik, teknolojik, bilimsel ve kültürel değiĢimler entelektüel sermayenin bir parçası olan insan bilgi ve gücünün daha verimli ve etkili kullanılmasını kaçınılmaz kılmaktadır.
Tarih boyunca hemen hemen bütün uygarlıklar, insan gücünü daha verimli kullanmak istemiĢler ve bu nedenle de belirli bir plan dâhilinde değerlendirme yapmayı amaçlamıĢlardır. Sanayi devrimi ile insan gücü “Personel Yönetimi” adı altında değerlendirilmeye çalıĢılmıĢtır. Fakat hızla geliĢen bilgi çağında personel yönetimi yetersiz kalmıĢtır. Bundan dolayı Ġnsan Kaynakları Yönetimi kavramı gündeme gelmiĢtir. Ġnsan Kaynakları Yönetimi birçok fonksiyona cevap verebilmektedir. Bu fonksiyonlardan biri de Performans Yönetimidir. Performans yönetimi de insan kaynakları gibi tarihsel süreçte değiĢime ve geliĢime uğramıĢ bir kavramdır.
AraĢtırma üç bölümden oluĢmaktadır. Birinci bölümde Ġnsan kaynakları yönetimi, ikinci bölümde performans yönetimi, üçüncü bölümde hazır giyim sektöründeki çalıĢanlardan anket yoluyla elde edilen verilerin analiz edildiği kısım olan, araĢtırmanın amacı ve bulguları bulunmaktadır. Bu çalıĢma 2012 yılı ĠSO 1000 Ģirket listesinde hazır giyim sektöründe 360 derece performans değerlendirme sisteminin uygulandığı Ģirketlerde çalıĢanlar üzerinde uygulanmıĢtır. AraĢtırma kapsamında 360 derece performans değerlendirme sürecinde ele alınan yedi boyut incelenmiĢtir. Bu boyutlar; liderlik, görevi yönetme, değiĢime uyabilmek, iletiĢim, insan iliĢkileri, sonuç üretme, personeli yetiĢtirme ve geliĢtirmedir.