IAU Open Access

THE ROLE OF EXTENSIVE READING ON VOCABULARY DEVELOPMENT

Show simple item record

dc.contributor.author Tiryaki, Züleyha Merve
dc.date.accessioned 2019-04-20T07:51:34Z
dc.date.available 2019-04-20T07:51:34Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1486
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, ders dışı kitap okumanın İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirmesinde herhangi bir rolü olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda bir vakıf üniversitesinin 2010-2011 akademik yılı güz döneminde küçük ölçekli bir araştırma yürütülmüştür. Başlangıç seviyesindeki 100 öğrenci seçilmiş, kontrol ve deney grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuyla ders dışı okuyacakları dört adet basamaklı okuma kitabı seçilmiştir. Güz dönemi boyunca deney grubu öğrencilerinden dönem sonuna kadar dört kitabın okunmasının tamamlanması istenmişken, kontrol grup öğrencileri herhangi bir okuma kitabına maruz bırakılmamışlardır. Fakat, her iki grupta okul yönetimi tarafından bir ana İngilizce ders kitabının, güz dönemi sonuna kadar, ilk üç ünitesinin işlenmesi olarak belirlenmiş ders planına uymakla sorumlu tutulmuşlardır. Sonrasında her iki grup dönem başında, başlangıç seviyesinde olduklarını göstermek amaçlı bir ön-test ve dönem sonunda, kelime dağarcıklarında herhangi bir gelişmenin gözlemlenlenip gözlemlenmediğini göstermek amaçlı son-test almıştır. Sonunda bu sonuçlar analiz edilmiş ve iki grup arasında kelime dağarcığı gelişimi açısından bir fark ortaya çıkıp çıkmadığı karşılaştırılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.title THE ROLE OF EXTENSIVE READING ON VOCABULARY DEVELOPMENT tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account