dc.contributor.author |
Baştok Özkan, Gül
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-19T06:46:14Z |
|
dc.date.available |
2019-04-19T06:46:14Z |
|
dc.date.issued |
2017-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1451 |
|
dc.description.abstract |
Tüketim, ilk çağlardan itibaren var olan bir olgudur ancak fordist dönemle birlikte
kapitalizmin getirdiği yeni tüketim anlayışı temel ihtiyaçların karşılanmasından öte
iletişimsel bir araç olarak kullanılarak, hedonik, gösterişçi ve sembolik anlamlar
yüklenmektedir. Bireyleri metalar ile kuşatarak, çeşitli sebeplerle yeni nesneler
kümesine yönlendirmekte ve bu arayışı hiç sonlandırmamaktadır. Türkiye’ de ve
Dünya’ da özellikle 1980 sonrasındaki değişim ve yeni oluşumlar Tüketim
Kültürünün az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır. Kapitalizmin önemli
unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle iletişim araçları ve küreselleşmeyle birlikte
yaşamın her evresinde olduğu gibi evlilik ritüellerinin organize edilmesinde de
uygulama alanı bulmuştur.
Bu çalışma ile; kitle iletişim araçları aracılığıyla uluslararası kültür öğelerinin
Türkiye’ deki evlilik ritüellerini değiştirmesi, yeni ritüellerin toplum tarafından
benimsenerek yaygınlaşması irdelenmiştir. Araştırma kapsamında 2016 yılında
Türkiye’ de yayınlanan evlilik dergileri taranarak, söz konusu dergilerde en çok yer
alan organizasyon şirketleriyle mülakatlar yapılmıştır. Türkiye’ de evlilik
ritüellerinin yeniden şekillenmesi ve yeni türevlerinin ortaya çıkması ile Tüketim
Kültürü arasında bir etkileşim olduğu sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketim Kültürü |
tr_TR |
dc.subject |
Evlilik Ritüelleri |
tr_TR |
dc.subject |
Kapitalizm |
tr_TR |
dc.subject |
Public Relations |
tr_TR |
dc.subject |
Consumption Culture |
tr_TR |
dc.subject |
Marital Rituals |
tr_TR |
dc.subject |
Capitalism |
tr_TR |
dc.title |
TÜRKİYE’ DE TÜKETİM KÜLTÜRÜ ÇERÇEVESİNDE EVLİLİK RİTÜELLERİNİN YENİDEN ŞEKİLLENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Consumption is a phenomenon existing since the ancient times but the new
consumption concept introduced by the capitalism in the fordist era is used as means
of communication beyond the objective of meeting fundamental needs; thus, it is
attributed hedonistic, ostentatious and symbolic meanings. It surrounds individuals
with meta, directs them to new sets of objects for various reasons and this pursuit
never ends. The transition and new phenomenon experienced in Turkey and the
World particularly after 1980 have increased the effects of Consumption Culture on
under-developed countries. Consumer culture, which is one of the most important
elements of capitalism, also had reflections in the organization of marital rituals with
the effect of mass communication tools and globalization, as is the case with every
other aspect of life.
The present study analyses redesign of marital rituals in Turkey with the effect of the
international cultural elements through mass communication means, and adoption
and spreading of the new ceremonies within the society. Wedding magazines
published in Turkey in 2016 have been screened and popular event organizers
appearing in these magazines have been interviewed within the scope of the study. It
has been concluded that the redesign of marital rituals and emergence of the
new derivatives are results of the interaction with the Consumption Culture. |
tr_TR |