DSpace Repository

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİNDE DİKKAT VE KONSANTRASYON GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Kestanlıoğlu, Tansu Kübra
dc.date.accessioned 2019-04-19T06:42:40Z
dc.date.available 2019-04-19T06:42:40Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1450
dc.description.abstract Dikkat ve konsantrasyon becerileri bireyin hayatında kullanacağı önemli beceriler arasındadır. Bu becerilerin kazandırılmasında okulöncesi dönem oldukça önemlidir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin öğrencilerinde dikkat ve konsantrasyon geliştirmeye yönelik öz yeterlilik düzeyleri incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreninin İstanbul İlinde görev yapan okulöncesi öğretmenler oluştururken, örneklemini İstanbul İli Bahçelievler ilçesinde çalışan şans örnekleme metoduna göre seçilen 200 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde alınmıştır. Veri toplama araçları olarak demografik bilgi formu, Dikkat ve Konsantrasyon Becerilerini Geliştirme Öz Yeterlilik Ölçeği (DKBGÖ) kullanılmıştır. DKBGÖ, 24 maddeden ve 7 boyuttan oluşan 5‟li likert tipte bir ölçektir. DKBGÖ‟nün Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı 0,95 bulunmuştur. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin dikkat ve konsantrasyon geliştirmeye yönelik öz yeterlilik düzeyleri ( ̅= 4.00) ortalamanın üzerinde olduğu bulunmuştur. Alt problemler için yapılan analizler için yaş, kıdem, görev yapılan okul türü ve eğitim düzeyine göre öğretmenlerin dikkat ve konsantrasyon geliştirmeye yönelik öz yeterlilik düzeyleri anlamlı farklılık görülmemiştir (p<0,05). Ölçeğin diğer alt boyutlarının da sadece dikkat ile ilgili bilimsel bilgileri takip edebilme alt boyutunda yaşa göre anlamlı farklılık olduğu görülmektedir (F(7,192))=1,069; p<0,05). Program geliştirmeci ve uygulayıcılara okulöncesi dönemde dikkat ve konsantrasyon becerilerini geliştirmeye yönelik okulöncesi öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi önerilebilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Okul Öncesi tr_TR
dc.subject Dikkat tr_TR
dc.subject Konsantrasyon tr_TR
dc.subject Öz Yeterlilik tr_TR
dc.subject Pre-school tr_TR
dc.subject Attention tr_TR
dc.subject Concentration tr_TR
dc.subject Self-Sufficiency tr_TR
dc.title OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİNDE DİKKAT VE KONSANTRASYON GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Attention and concentration skills are important skills that an individual can use in his or her life. The pre-school period is very important for these skills. In this study, it was aimed to examine the self-efficacy levels of pre-school teachers to develop attention and concentration in their students. While the universe of the research is constituted by preschool teachers working in Istanbul, 200 preschool teachers are selected according to the chance sampling method working in Istanbul province Bahçelievler county. The data were taken during the 2017 - 2018 academic year spring semester. Demographic information form, Scale for Nurturing of Self-Efficacy and Attention and Concentration Skills for Preschool Teachers (SNSACS-PT) were used as data collection tools. SNSACS-PT is a 5- point Likert-type measure consisting of 24 items and 7 dimensions. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient was 0.95. As a result of the research, pre-service teachers' self-efficacy levels for attention and concentration development ( ̅ = 4.00) were found to be above the average. There were no significant differences in the self-efficacy levels of the teachers for attention and concentration according to age, seniority, type of school and education level (p <0.05). It is seen that there is a significant difference in age subscale of observing scientific information about attention only in other subscales of the scale (F(7.192) = 1.069; p <0.05). In-service training may be offered to preschool teachers to develop attention and concentration skills in the pre-school period with program developers and practitioners. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account