DSpace Repository

OYUNCAK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Show simple item record

dc.contributor.author Sakar, Servet
dc.date.accessioned 2019-04-18T13:30:48Z
dc.date.available 2019-04-18T13:30:48Z
dc.date.issued 2017-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1441
dc.description.abstract Günümüz işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmetin neye inovasyon yapacakları mevcut bir ürün ya da hizmetin, ilerideki karlılık, satış, tutundurma gibi unsurları belirlemek için birçok farklı tipte sorulara yanıt ararlar. Bir mal ya da hizmetin satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o ürün ya da hizmeti oluşturan her bir niteliğin toplamından oluşur. Bu nedenle bir ürün ya da hizmetin toplam değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler açısından önem taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için önem taşımaktadır. Bu bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki satın alma davranışları, işletmelerin satış ve pazarlama faaliyetlerinde dikkate aldığı unsurlardır. Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama sektörü, önemi artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının değişmesi, tüketici davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama etkinliklerinin de değişmesi ile sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları, toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden şehire ve hatta kişiden kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu maddi ve manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir pazarlama unsurudur. Oyuncak sektöründe tüketici davranışlarının satın alma davranışlarına olan etkisinin incelendiği bu çalışmada, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve bu faktörlerin oyuncak satın alımında oynadığı rolün incelenmesi ve ortaya konulması amaçlanmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışları tr_TR
dc.subject Satın Alma Süreci tr_TR
dc.subject Oyuncak Endüstrisi tr_TR
dc.subject Consumer behavior tr_TR
dc.subject Purchasing process tr_TR
dc.subject Toy industry tr_TR
dc.title OYUNCAK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Today's enterprises seek answers to many different types of questions such as the product or service that they will generally offer the market, their innovations for determining the elements such as future profitability, sales, promotion of an existing product or service. The value in terms of the consumer providing the goods or services sold and held in the market constitutes from the sum of each qualification forming that product or service. Therefore, the determination of which qualifications constitute the total value of a product or service in terms of the consumers is essential for enterprises. In this regard, the purchasing behavior of consumers within the purchasing process are the factors that the enterprises taken into account in the sales and marketing activities. Nowadays, where the concept of consumer society are accelerated the marketing industry are one of the areas that is increasing its importance. The changes in economic development and consumer understanding have affected the consumer behavior and this situation is resulted with a change of the marketing activities. The consumer behavior may vary as it will be from society to society, from city to city and even from person to person. The consumer behavior which is the sum of the material and spiritual values owned by the consumer is an important marketing element which is taken into account either by the consumer or by the enterprises in the consumption process. In the toy industry, in this study which the effects on the purchasing behavior of consumer behavior is examined, the factors affecting the consumer behavior and to examine the role of these factors in purchasing and revealing is aimed. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account