dc.contributor.author |
Sakar, Servet
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T13:30:48Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T13:30:48Z |
|
dc.date.issued |
2017-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1441 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmetin neye
inovasyon yapacakları mevcut bir ürün ya da hizmetin, ilerideki karlılık, satış,
tutundurma gibi unsurları belirlemek için birçok farklı tipte sorulara yanıt ararlar. Bir
mal ya da hizmetin satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o
ürün ya da hizmeti oluşturan her bir niteliğin toplamından oluşur. Bu nedenle bir
ürün ya da hizmetin toplam değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler
açısından önem taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için önem taşımaktadır. Bu
bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki satın alma davranışları, işletmelerin
satış ve pazarlama faaliyetlerinde dikkate aldığı unsurlardır.
Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama sektörü, önemi
artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının değişmesi, tüketici
davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama etkinliklerinin de değişmesi ile
sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları, toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden
şehire ve hatta kişiden kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu
maddi ve manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde
hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir pazarlama
unsurudur.
Oyuncak sektöründe tüketici davranışlarının satın alma davranışlarına olan etkisinin
incelendiği bu çalışmada, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve bu faktörlerin
oyuncak satın alımında oynadığı rolün incelenmesi ve ortaya konulması
amaçlanmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici Davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
Satın Alma Süreci |
tr_TR |
dc.subject |
Oyuncak Endüstrisi |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing process |
tr_TR |
dc.subject |
Toy industry |
tr_TR |
dc.title |
OYUNCAK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Today's enterprises seek answers to many different types of questions such as the
product or service that they will generally offer the market, their innovations for
determining the elements such as future profitability, sales, promotion of an existing
product or service. The value in terms of the consumer providing the goods or
services sold and held in the market constitutes from the sum of each qualification
forming that product or service. Therefore, the determination of which qualifications
constitute the total value of a product or service in terms of the consumers is essential
for enterprises. In this regard, the purchasing behavior of consumers within the
purchasing process are the factors that the enterprises taken into account in the sales
and marketing activities.
Nowadays, where the concept of consumer society are accelerated the marketing
industry are one of the areas that is increasing its importance. The changes in
economic development and consumer understanding have affected the consumer
behavior and this situation is resulted with a change of the marketing activities. The
consumer behavior may vary as it will be from society to society, from city to city
and even from person to person. The consumer behavior which is the sum of the
material and spiritual values owned by the consumer is an important marketing
element which is taken into account either by the consumer or by the enterprises in
the consumption process.
In the toy industry, in this study which the effects on the purchasing behavior of
consumer behavior is examined, the factors affecting the consumer behavior and to
examine the role of these factors in purchasing and revealing is aimed. |
tr_TR |