Abstract:
Günümüz işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmetin neye
inovasyon yapacakları mevcut bir ürün ya da hizmetin, ilerideki karlılık, satış,
tutundurma gibi unsurları belirlemek için birçok farklı tipte sorulara yanıt ararlar. Bir
mal ya da hizmetin satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o
ürün ya da hizmeti oluşturan her bir niteliğin toplamından oluşur. Bu nedenle bir
ürün ya da hizmetin toplam değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler
açısından önem taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için önem taşımaktadır. Bu
bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki satın alma davranışları, işletmelerin
satış ve pazarlama faaliyetlerinde dikkate aldığı unsurlardır.
Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama sektörü, önemi
artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının değişmesi, tüketici
davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama etkinliklerinin de değişmesi ile
sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları, toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden
şehire ve hatta kişiden kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu
maddi ve manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde
hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir pazarlama
unsurudur.
Oyuncak sektöründe tüketici davranışlarının satın alma davranışlarına olan etkisinin
incelendiği bu çalışmada, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve bu faktörlerin
oyuncak satın alımında oynadığı rolün incelenmesi ve ortaya konulması
amaçlanmaktadır.