dc.contributor.author |
Azizov, Vagif
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T13:13:32Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T13:13:32Z |
|
dc.date.issued |
2017-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1438 |
|
dc.description.abstract |
‘Tiyatroda Maske Kullanımı – İstanbul Devlet Tiyatrosu prodüksiyonlarında son 10 yıl örnekleri’ başlığını taşıyan, bu yüksek lisans tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır; tarihsel süreci içerisinde, ‘maskenin ortaya çıkışı, anlamı ve önemi literatür taraması yapılarak ele alınmış ve tiyatroda maskenin kullanım amaçları, maskenin tiyatroda ki tarihçesi, tiyatro dalında maskenin kullanım çeşitleri gibi bilgilere yer verilmiştir. Birinci bölümde; Antik Yunandan günümüze maske kullanımı ve kullanılan maske çeşitlerinden bahsedilmekte. Sonraki yıllarda Roma dönemi, daha sonra makyajın yoğun olarak maske amaçlı kullanıldığı Doğu tiyatrosunun incelendiği Çin, Noh, Kabuki, Kathakali tiyatrosunda gelişimi, Afrika dönemi maske örnekleri, Rönesans dönemi Commedia del’Arte’de kullanım örnekleri, Türk Tiyatrosunda maskenin tarihsel gelişimi ve durumu, en son ise günümüz tiyatrosunda maske ile ağır sahne makyajları arasında ki benzerlikler de ele alınmıştır. İkinci bölümde ise; maskenin İstanbul Devlet Tiyatrosundaki son 10 yıl örnekleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve maskenin kullanıldığı oyunları ele alarak nasıl sahnelendiğine vurgu yaparak, yönetmenlerin maske üzerinde anlatım biçimleri ortaya çıkarılmıştır. Sonuç olarak bu tez çalışmasında, Tiyatronun sembolü olan maske, görüldüğü üzere zaman ve mekândan bağımsız olarak tiyatronun içinde varlığını sürdürmekte ve her çağda kendine bir yer bulabilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tiyatro |
tr_TR |
dc.subject |
Maske |
tr_TR |
dc.subject |
Makyaj |
tr_TR |
dc.subject |
İstanbul Devlet Tiyatrosu |
tr_TR |
dc.subject |
Tiyatro yönetmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Theatre |
tr_TR |
dc.subject |
Masks |
tr_TR |
dc.subject |
Makeup |
tr_TR |
dc.subject |
İstanbul State Theatre |
tr_TR |
dc.subject |
Theatre director |
tr_TR |
dc.title |
TİYATRODA MASKE KULLANIMI: İSTANBUL DEVLET TİYATROSU PRODÜKSİYONLARINDA SON 10 YILIN ÖRNEKLERİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
‘The use of masks in the theatre, Istanbul State Theatre production in the last 10 years examples of’ bearing the title of this thesis work consists of two parts; in the historical process, ‘the emergence of the mask, meaning and significance literature review was conducted and the use of masks in theatre the mask in the theatre History Department of theatre such as types of use of the mask information are included in. In the first part, from Ancient Greece to the present day, use a mask and mask used types are discussed. In later years the Roman period, and then examined for the Eastern theatre, where makeup is used as a mask for intensive purposes is China, where Noh, Kabuki, kathakali Theatre for development in Africa masks examples of era, Renaissance, Commedia del usage examples, historical development of Turkish Theater masks in the state, most recently the similarities between the mask in Contemporary theatre with heavy stage makeup are also discussed. In the second part; Istanbul State Theatre and the mask and the mask is used in the last 10 years, studied in detail examples of how that is playing games where the emphasis has handled of Directors, with the expression on the mask was revealed. As a result, in this thesis, the theater is the symbol of a mask, which is obviously independent of time and place, has been present in the theater, and find a place for himself in every age. |
tr_TR |