DSpace Repository

İŞLETMELERDE PERFORMANS DEĞERLENDİRMENİN ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİNE ETKİSİ VE BİR UYGULAMA

Show simple item record

dc.contributor.author Çakıl, Rüya
dc.date.accessioned 2019-04-18T08:15:57Z
dc.date.available 2019-04-18T08:15:57Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1427
dc.description.abstract Küreselleşme ile birlikte işletmeler rakiplerine oranla fark yaratmak ve ayakta durabilmek için insan kaynakları unsuruna büyük önem vermektedirler. Örgütler her ne kadar sermaye ve kaynaklara sahip olsalar da bu kaynakları değerlendirebilecek işgörenler doğru yönetilmezlerse işletmelerin amaç ve hedeflerine ulaşması zorlaşacaktır. İnsan unsurunun verimli ve etkin çalışması işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktörlerdir. İşletmelerin mutlu işgörenler çalıştırması verimlilik ve etkinliliğin artmasında büyük rol oynar. Çünkü mutlu işgörenler üretken işgörenlerdir. Yöneticilerin temel sorumluluğu işgörenlerinin performanslarını ve iş tatminlerini değerlendirmektir. İşgörenlerin performans ve iş tatminleri işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasında büyük rol oynar. Performans değerlendirme örgütün uzun ve kısa dönemli plan ve stratejilerinde büyük rol oynar. İşgörenlerin performanslarının belirlenmesi, gerekli düzenleyici faaliyetlerin yapılması, eğitim olanaklarının sağlanması işgörenlerin gelişimini sağlar. Bilgi ve beceri düzeylerinin artmasına yardımcı olur. Böylelikle örgütsel hedeflere ulaşmak kolaylaşır. İş tatmini işgörenlerin işini sevip sevmediği hakkında bilgiler sunar. Bu bilgi verimlilik ve etkinlik açısından büyük önem taşır. Çünkü mutsuz çalışan verimli çıktılar üretmez. Böylelikle kalitesiz sonuçlar ortaya çıkar. Yöneticilerin devamlı olarak işgörenlerin iş tatminlerini değerlendirmesi, tatminsiz olduğu durumların belirlenmesi hem işletme hem de işgörenler için büyük öneme sahiptir.İşgörenlerin performanslarının değerlendirilmesi iş tatminini arttıran önemli faktörlerden birisidir. Performans değerlendirme işgörenler ile yöneticilerin karşılıklı etkileşimini sağlayarak işgörenlere söz hakkı verilmesine olanak sağlar. Fikir ve önerilerini sunabilen işgörenlerin moral ve motivasyonları artar ve tatminleri sağlanmış olur. Bu yüzden başarılı olmak isteyen kurum ve kuruluşlar işgörenlerin performans ve iş tatminlerini düzenli olarak değerlendirmeli ve gerekli düzenleyici faaliyetleri sunmaları zorunluluktur. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Performans Değerlendirme tr_TR
dc.subject İş Tatmini tr_TR
dc.subject Verimlilik tr_TR
dc.subject Etkinlik tr_TR
dc.subject Performance Evaluation tr_TR
dc.subject Business Satisfaction tr_TR
dc.subject Productivity tr_TR
dc.subject Activity tr_TR
dc.title İŞLETMELERDE PERFORMANS DEĞERLENDİRMENİN ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİNE ETKİSİ VE BİR UYGULAMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol With globalization, businesses may be able to stand up and make a difference compared to the human resource element of great importance. Organizations although, even if they have the capital and resources to evaluate the sources of Ileana's true managing would be difficult to reach the goal and objectives of the business. The efficient and effective operation of the human element of business need to succeed are the most important factors. They run businesses happy to increase the efficiency and effectiveness of ikha in plays a big role.Because they are prolific Ileana Ileana happy. If administrators do not have the basic responsibility Ilias is evaluating their performance and job satisfaction of. The purpose of the business performance and job satisfaction, and resolve personnel grievances and plays a significant role in reaching their goals. Performance evaluation of the Organization's long and short term plans and strategies plays a major role. Determination of performance, and resolve personnel grievances, providing the necessary regulatory activities, training facilities, Ileana provides the development of. Helps to increase knowledge and skill levels. So that makes it easier to achieve the organizational goals. Job satisfaction of job information about love and dislikes Ilias. This information is very important in terms of productivity and efficiency. Because it does not produce the output efficiency of employees are unhappy. Thus, poor quality results. Enables administrators to constantly assess the business satisfied, unsatisfied Ilala is the determination of both the business and Ileana are of great importance to. Evaluation of business satisfaction increases, and resolve personnel grievances performance is one of the important factors. Performance evaluation of mutual interaction of managers with Ileana providing Ileana allows export to Word. Ideas and suggestions can deliver their morale and motivation increases and Ileana are. Institutions and organizations who want to succeed so I Ileana performance and job satisfaction regularly evaluative and provide the necessary regulatory activities is a must. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account