dc.contributor.author |
Bayrak, Murat
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T07:40:59Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T07:40:59Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1423 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma İstanbul ili, Sultanbeyli ilçesinde bulunan bir özel eğitim ve
rehabilitasyon merkezinde eğitim gören özürlü bireylerin annelerinin, sunulan
hizmetlere ilişkin beklenen hizmet ile algılanan hizmet (performans) arasındaki
farkı belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Hizmet kalitesi boyutlarını tespit
etmek, bunların önem derecelerini saptamak amacıyla Parasuraman, Zeithaml ve
Berry tarafından geliştirilen SERVQUAL hizmet kalitesi ölçüm metodu
kullanılmış ve araştırmaya 80 anne dâhil edilmiştir.
Servqual modelinin uygulanan çeşitli istatistiksel analizler yardımıyla
anlamlılığı ve tutarlılığı test edilmiştir. Ankette, hizmet kalitesi ölçeğinden elde
edilen veriler, NCSS 2000/ PAS 2000 (Statistical & Power Analysis Software)
programı yardımıyla değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Ankete katılan annelerin
yaş, gelir düzeyi, eğitim durumu, merkeze geldiği yıl değişkenlerine göre;
beklenti, algı ve ortalama SERVQUAL skorlarının hizmet kalitesi boyutlarına
göre anlamlı farklılıkların bulunup bulunmadığı, yapılan analizlerle ortaya
konulmuştur. Sonuçlar doğrultusunda araştırma yapılan merkeze önerilerde
bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.title |
SERVQUAL METODUNU KULLANARAK BİR ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİNİN HİZMET KALİTESİNİ ÖLÇEN BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study was conducted at a Special Education and Rehabilitation Center
located in town Sultanbeyli in Istanbul. The aim was to determine the differences
between expected quality of service and the perceived quality of service
(performance) experienced by mothers of disabled individuals. 80 mothers were
included in our study. In order to determine the dimensions of service quality and
the degree of importance, SERVQUAL service quality measurement method
developed by Parasuraman, Zeithaml and Berry was used.
Servqual model has been tested from the point of significance and
consistency through using various statistical analyses. The survey data obtained
from service quality scale were evaluated with the help of NCSS 2000 / PASS
2000 (Statistical & Power Analysis Software) program. According to the surveyed
mothers’ age, income level, educational level, and the enrollment year, whether
there were significant differences in expectation, perception and the average
SERVQUAL scores for dimensions of service quality were presented.
Recommendations were made to the center in the light of the study results. |
tr_TR |