dc.contributor.author |
Yanar, Muhsin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T07:02:23Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T07:02:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1417 |
|
dc.description.abstract |
21. yüzyılda ‘gerçek’ ile temasın birçok açıdan koptuğunu ve bu durumdan zevk
aldığımızı, tarih anlayışımızın tamamen kaybolduğunu ya da başka anlayışlarla yer
değiştirmeye zorlandığını, tüketim toplumunun hâkim olduğunu, ‘gerçek’ olandan
ziyade onun kopyasının ve kopyasının da kopyasının ‘gerçek’i belirlediğini, medya
araçlarının kitleleri yönetme ve yönlendirmedeki baskın gücünü birçok
postmodernist yazar, kuramcı ve eleştirmen dile getirmekte ve tartışmaktadır.
Özellikle içinde bulunduğumuz yüzyılda dünya çapında kitleler medya
teknolojileriyle yönetilip, reklam, film, TV dizileri ve benzeri içeriklerle tüketmeye
yönlendirilmektedir. Tüketim ihtiyaç kavramından çıkarılıp tamamen
doyurulamayan bir arzu ve sınırsız isteğe dönüştürülmüştür. Bu durum bireylerin
kendi benlik ve kimliklerini unutarak kitle benliği ve kimliğini benimsemesine yol
açmış ve öznenin sonunu getirmiştir.
Çağdaş toplumsal, politik ve kültürel gelişmelerle yakından ilgilenen günümüz
Amerikalı yazarlarından Don DeLillo’nun yazdığı oyun ve romanlarda geç dönem
kapitalizm ve kültür endüstrisinin yansımaları, tüketim toplumunun etkileri ve
bireyin ölümü öne çıkar. Bunu göz önüne alarak tezimde, Don DeLillo’nun
Americana, Great Jones Street ve White Noise adlı romanlarındaki karakterlerin
içinde bulundukları fiziksel ve ruhsal halin sebep-sonuç ilişkisini teknokültür ve
hipergerçeklik gibi kavramlar üzerinden değerlendireceğim. Romanları genel
anlamda postmodernist eleştirel teoriye dayandırıken, özellikle François Lyotard’ın
‘Postmodern Durum’a dair incelemeleri, Jean Baudrillard’ın ‘simulacra’ kuramı,
tüketim toplumu ve kitle kültürü anlayışı, Marshall McLuhan’ın medya kuramı,
Zygmunt Bauman’ın ‘likidite’, ‘ihtiyaç’, ‘arzu’ ve ‘istek’ kavramlarından
yararlanacağım. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Don DeLillo |
tr_TR |
dc.subject |
Postmodernizm |
tr_TR |
dc.subject |
Hiperrealite |
tr_TR |
dc.subject |
Teknokültür |
tr_TR |
dc.subject |
Geç kapitalizm |
tr_TR |
dc.subject |
Medya teorileri |
tr_TR |
dc.subject |
Likidite |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketim toplumu |
tr_TR |
dc.subject |
Metalaşma |
tr_TR |
dc.subject |
Don DeLillo |
tr_TR |
dc.subject |
Postmodernism |
tr_TR |
dc.subject |
Hyperreality |
tr_TR |
dc.subject |
Technoculture |
tr_TR |
dc.subject |
Late capitalism |
tr_TR |
dc.subject |
Media theories |
tr_TR |
dc.subject |
Liquidity |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer society |
tr_TR |
dc.subject |
Commodification |
tr_TR |
dc.title |
TECHNOCULTURE AND HYPERREALITY IN DON DELILLO’S AMERICANA, GREAT JONES STREET AND WHITE NOISE |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In 21st century, many postmodernist authors, theorists and critics point out that the
contact with the ‘reality or real’ have been lost and people are fascinated with this
loss. Losing the touch with reality also damaged our sense of historicity which has
disappeared or forced to be replaced with a superficial perception of the present. The
dominant consumerism and proliferation of simulacra have come to define ‘reality or
real’. Mass media is chiefly responsible for the proliferation of the images and with
its unlimited power, it dominates people’s lives. The masses around the globe in the
21st century are forced to consume the media and their contents such as the Internet,
the social media, advertisements, movies, TV shows, and so forth. The dominant
ideology of consumption is evident in insatiable desires that are marketed as needs.
As a result, in the postmodern age, individuals forget their ‘authentic self’ and
assimilate into the masses.
Don DeLillo’s plays and novels reflect the effects of the late capitalism and
postmodern culture industry that result in the death of the subject. This dissertation
looks into the themes of technoculture, consumerism, and hyperreality in Don
DeLillo and discusses the physical and psychological causes and effects of these on
the characters that appear in White Noise, Great Jones Street and Americana. The
arguments developed in this dissertation are based on the postmodern theories of
François Lyotard, Jean Baudrillard, Fredrick Jameson, Marshall McLuhan, Zygmunt
Bauman and the Frankfurt School theorists’ criticism of culture industry.
Baudrillard’s theories of the consumer society and the masses, Marshall McLuhan’s
media theory, Zygmunt Bauman’s concepts of ‘liquidity’, ‘need’, ‘desire’, and ‘wish’
and François Lyotard’s explorations of ‘the Postmodern Condition’ constitute the
backbone of the discussion. |
tr_TR |