DSpace Repository

PERFORMANS, TAZİYE VE SEYİRCİ

Show simple item record

dc.contributor.author Asldini, Golnaz
dc.date.accessioned 2019-04-12T12:26:53Z
dc.date.available 2019-04-12T12:26:53Z
dc.date.issued 2017-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1393
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada, “Performans Teorisi” ışığında İran taziyesinin önemi ortaya konurken, bu teori ile taziye ritüelinin ilişkisinin belirtilmesi amaçlanmış ve ritüelin tarihî, siyasi ve kültürel yönleri incelenmiştir. Ayrıca bu ritüelin performans ve tiyatro yönü, yeni bir bakış açısıyla gösterilmiştir. Bu tezdeki üç kavram, yani performans, ritüel ve tiyatro, tezin konusuna paralel olarak açıklandıktan sonra, taziye terimi detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Ayrıca taziye ritüelindeki seyirci ve oyuncu ilişkisi incelenmiştir. Çalışmada, taziye seyircilerinin izledikleri oyunla ilgili katılımları ile inanç konusu değerlendirilmiş ve bu törensel gösterinin kimliği, Amerikalı yönetmen Richard Schechner’in Performans Teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Ayrıca taziye konusunu içeren ritüel ve performans kavramları analiz edilerek seyirci ve oyuncu arasındaki enerjinin hem zihinsel hem bedensel eylem olarak nasıl bir alışveriş içinde olduğu ortaya konmuştur. Bu alışverişin hem bireysel hem toplumsal olarak sebep olduğu dönüşümden bahsedilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Performans tr_TR
dc.subject Ritüel tr_TR
dc.subject Taziye tr_TR
dc.subject Richard Schechner tr_TR
dc.subject Seyirci tr_TR
dc.subject Oyuncu tr_TR
dc.subject Performance tr_TR
dc.subject Ritual tr_TR
dc.subject Taziyah tr_TR
dc.subject Audience tr_TR
dc.subject Performer tr_TR
dc.subject Richard Schechner tr_TR
dc.title PERFORMANS, TAZİYE VE SEYİRCİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol ABSTRACT In this study, in the light of Performance Theory, while the importance of Iranian taziyah is demonstrated, the relationship between this theory and taziyah is aimed to state and also the historical, political and cultural aspects are studied. Moreover the performance and theatrical aspects of this ritual are shown with a new point of view. In this thesis, after the three concepts which are performance, ritual and theatre are explained in parallel to the thesis subject, the term taziyah will be explained in details. In addition, the relationship between the audience and the performer are studied. In this study, the audience’s participation to the play and also faith issues are interpreted and the aspects of this ritual performance are studied on the basis of Richard Schechner’s Performance Theory. Furthermore, the corresponding energy between the audience and the performer as a mental and physical activity is revealed by analyzing the concepts of ritual and performance which include taziyah as well. Both the individual and the social transformation caused by this correspondence are mentioned. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account