dc.description.abstract |
ÖZET
Endüstri devrimi insanlık tarihini birçok açıdan etkilemiş toplumsal bir olaydır.
Toplumsal düzen yeniden belirlenmiş, farklı sınıflar ortaya çıkmış ve teknolojik
anlamda gelişmeler meydana gelmiştir. Bu teknolojik gelişmeler arasında topluma ve
sanata en çok tesir eden ise kitle iletişim araçları olmuştur. Bu araçların
dezenformasyona açık anlatım biçimi kitle kültürünü yaratmış, yeniden üretim imkanı
ise sanatçılara kendilerini ifade etmek için farklı yollar arama ihtiyacı hissettirmiştir.
Farklı ifade biçimi arayışındaki bazı avangart sanatçılar ise bulundukları dönemin kitle
iletişim araçlarını sanatsal bir malzeme olarak değerlendirme çabası içine girmişlerdir.
Fotoğraf ve filmin yaşadığı bu farklı geleneksel işlevinin dışındaki değerlendirilme
süreci, elektronik görüntü için de geçerli olmuştur. Elektronik görüntü, kendisini var
eden televizyonun toplum üzerindeki etkisine karşı sanat ortamına dahil edilmiştir. Bu
eylemi gerçekleştiren öncü sanatçılar bir nevi çözümü, problemin kendisinden
sağlamışlardır.
Birinci bölümde videonun keşfini hazırlayan toplumsal ve teknolojik gelişmeler
incelenmiş, videonun fiziksel ve teknik özelliklerinden bahsedilmiş ve sanatsal
ortamına dahil olma süreci değerlendirilmiştir. İkinci bölümde ise video sanatının
temelini oluşturan Fütürizm, Konstrüktivizm, Dada, Pop Art, Kavramsal Sanat ve
Fluxus sanat akımları incelenerek, tarihsel süreç içeresinde sanat malzemesinin
değişimi gözlenmiştir. Üçüncü bölümde ise resim, heykel, enstalasyon, fotoğraf ve
film gibi sanat disiplinleri estetik ve teknik açıdan video ile karşılaştırılmış benzerlik
ve farklılıklarından bahsedilmiştir. |
tr_TR |