Abstract:
Bu çalışmanın amacı 18 yaş ve üstü oryantiring sporcularının harita
okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamaları arasındaki ilişkinin
incelenmesi ve bağımsız değişkenlere göre oryantiring sporcularının harita
okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamalarının farklılaşıp
farklılaşmadığının değerlendirilmesidir. Çalışmada araştırmacı tarafından
geliştirilen Demografik Bilgi Formu, Harita Okuryazarlık Ölçeği ve Öz Liderlik
Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde, 436 katılımcıya
ulaşılmış ölçeklerin tamamı değerlendirmeye alınmıştır.
Harita okuryazarlık ölçeği puanları ile öz liderlik ölçeği puanları arasında
genel olarak istatistiksel olarak anlamlı, pozitif düşük düzeyde ilişki bulunmuştur.
Harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamalarının cinsiyete
göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Bununla
birlikte katılımcıların harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan
ortalamaları yaşlarına, eğitim düzeylerine, aile yapısına, anne ve baba eğitim
düzeyine, yaşamının çoğunu geçirdiği yere, doğa ve/veya doğa olaylarına ilgisi
olup olmamasına, coğrafi bilgilere ilgisi olup olmamasına ve topluluk içinde
kendini nasıl tanımladığına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı
görülmüştür.