dc.description.abstract |
ĠĢletmeler, günümüzde rekabetin her geçen gün artmasıyla birlikte
tüketicilerin kendilerini tercih etmeleri yönünde çeĢitli çalıĢmalar yapmaktadır.
Bu çalıĢmalar iĢletmelerin pazardaki yerini belirlemekte ve yönlendirmektedir.
ĠĢletmeler, daha iyi bir müĢteri deneyimi yaĢatma, pazarda markayı
konumlandırma ve tüketicilerle daha iyi bir bağ oluĢturmayı hedeflemektedir.
MüĢteri tercihlerini belirleme ve yönetme noktasında iĢletmeler farklı stratejiler
uygulayabilmektedir. MüĢteriyi odak noktası olarak konumlandırarak
faaliyetlerini bu doğrultuda gerçekleĢtiren iĢletmeler tüm süreçleri planlı bir
Ģekilde gerçekleĢtirmekte ve hedefleri doğrultusunda hareket etmektedir.
ĠĢletmelerin markalarını doğru stratejiler ile konumlandırması rekabet avantajı
sağladığı gibi geniĢleme sürecini de olumlu etkilemektedir.
Bu çalıĢmada müĢteri iliĢkileri yönetimi, marka imajı ve kurumsal iletiĢim
kavramları incelenmiĢtir. Literatür taraması ile kavramlar ele alınmıĢ ve detaylı
bilgiler edinilmiĢtir. AraĢtırma kısmında müĢteri iliĢkileri yönetiminin marka
imajına etkisinde kurumsal iletiĢimin aracı rolüne yönelik çalıĢılmıĢtır.
ÇalıĢmanın örneklemi araĢtırma evreni içinde yer alan ve kolayda örnekleme
yöntemi ile ulaĢılan 253 katılımcıdan oluĢmaktadır. Anket yöntemi ile veri
toplanan çalıĢmada müĢteri iliĢkileri yönetimi, marka imajı ve kurumsal iletiĢim
ölçekleri ile alt boyutları analiz edilmiĢtir. ÇalıĢmada, verilerin analizi SPSS 22.0
programında yapılmıĢtır. Analiz sonuçlarına göre müĢteri iliĢkileri yönetiminin
marka imajına etkisinde kurumsal iletiĢimin aracı rolü olduğu tespit edilmiştir |
tr_TR |