Abstract:
Kent logoları, kurumsal bir adın ya da markanın hizmetlerini, faaliyetlerini,
mesajını kendi üzerinden kitleler ile buluĢturmakta olan görsel göstergeler olarak
tanımlanmaktadır. Bu araĢtırmada, kentlerin kimlikleri olarak nitelendirilen
amblemlerin kültürel analizlerini gerçekleĢtirmek amaç olarak belirlenmiĢtir. Bu
amaç doğrultusunda konu ile ilgili literatür içerisinde yer alan daha öncesinde
gerçekleĢtirilmiĢ olan çalıĢma ve araĢtırmalara göz atılmıĢtır. Yapılan literatür
incelemesi sonucunda konu ile iliĢkili olan kavram ve konu baĢlıklarına araĢtırma
içerisinde yer verilmiĢtir. Bu araĢtırma, kentlerin kimlikleri olan amblemlerin
kültürel açıdan ne kadar önemli ve değerli olduğunun tespit edilmesi ve bu konu ile
alakalı literatür içerisinde yer alan araĢtırma ve çalıĢmaların sayısının az olmasından
dolayı gelecekte yapılacak olan çalıĢma ve araĢtırmalara örnek oluĢturması açısından
oldukça önem arz etmektedir