Abstract:
Teknolojinin yabancı dil öğretimindeki kullanımı ve gerekliliği yadsınamaz
bir gerçektir. Takım çalışmasının ve iş birliğinin de öğrenmede olumlu
bir etkisi olduğu bilinmektedir. Padlet ise iş birlikli öğrenmeye olanak
sağlayan kullanımı oldukça basit bir WEB 2.0 aracıdır.
Bu çalışmada öncelikle WEB 2.0 araçlarından bahsedilmiş daha sonra
eğitimde oldukça popüler bir şekilde kullanılan Padlet’i tanıtmak ve
Padlet’in kullanımını göstermek amaçlamış, Padlet kullanımın Türkçenin
yabancı bir dil olarak öğretiminde ne gibi imkânlar sunduğu anlatılmıştır.
Daha sonra ise iş birlikli öğrenme yöntemi ve bu yöntemden grup
araştırması tekniği açıklanmıştır. Grup araştırması tekniği kullanılarak
Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten bir sınıfta bir Padlet oluşturma örneği
hazırlanmaya çalışılmıştır