Abstract:
Bu çalõşmanõn amacõ Yabancõ dil olarak TŸrkçe šğretiminde gŸnŸmŸz
popŸler şarkõlarõn sšzcŸklerin doğru telaffuzlarõnõn šğrenilmesine
etkisinin olup olmadõğõnõ araştõrmaktõr. Araştõrmada nitel araştõrma
desenlerinden durum çalõşmasõ deseniyle desenlenmiştir. Araştõrmanõn
šrneklemini TŸrkiyeÕnin batõsõnda yer alan bir Ÿniversitenin TŸrkçe
Öğretimi Araştõrma ve Uygulama MerkeziÕnde šğrenim gšren šğrenciler
oluşturmaktadõr. Araştõrmada šrneklem grubundaki yabancõ uyruklu
šğrencilere dilbilgisel hatalar olan iki adet şarkõ dinletilmiştir. Dinleme
sonrasõ šğrencilere şarkõnõn sšzlerinde dilbilgisel hatalar olan kõsõmlar
eksik verilmiş ve šğrencilerden bu eksik bšlŸmleri doldurmalarõ
istenmiştir. Sonuç olarak araştõrmada yabancõ uyruklu šğrencilerin
boşluk doldurma sorularõna verdikleri cevaplar doğrultusunda gŸnŸmŸz
popŸler şarkõlarõnõn yabancõ dil olarak TŸrkçe šğretimine olumsuz etkisi
olup olmadõğõ araştõrõlmõştõr