Abstract:
Günümüzdeki en önemli öğretim kuramlarından biri olan yapılandırmacı lık, eğitimin birçok alanıyla birlikte yabancı dil öğretimini de etkilemiştir.
Yapılandırmacı yaklaşımla birlikte, öğretmenin rolünden eğitim ortamla rına, ders içi etkinliklerden ölçme-değerlendirme sürecine ve hatta ders
kitaplarına kadar eğitimin pek çok aşamasına ait kavramlar anlam deği şikliğine uğramıştır. Yabancı dil öğretim sürecinde en önemli materyal lerinden biri olan ders kitaplarının, hedef kitlenin üst bilişsel becerilerini
harekete geçirerek ön bilgilerini organize etmesi ve hedef kitleyi zihinsel
bir yeniden oluşturma sürecine sevk etmesi bakımından yeterli olması, ya pılandırmacı kuramın beklentileri arasındadır. Bu noktandan hareketle bu
çalışmada, yurt dışında hizmet veren Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür
Merkezleri ve pek çok Türkoloji bölümünde yabancı dil olarak Türkçe
öğretmek amacıyla hazırlanmış Yedi İklim Türkçe öğretim seti, yabancı dil
olarak Türkçe ders kitapları yapılandırmacı değerlendirme ölçütleri çerçe vesinde incelenmiş ve yapılandırmacı öğretim kuramının söz konusu dil
öğretim setine etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada bilimsel
araştırma tekniklerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Söz
konusu öğretim seti yapılandırmacı ölçütler ışığında değerlendirilerek
öğretim setinin zayıf bulunan bazı yönlerine ilişkin öneriler sunulmuştur.