DSpace Repository

SOSYAL MEDYA ORTAMLARINDA GÖRSEL ĠLETĠġĠM TASARIMININ GÜCÜ: INSTAGRAM ÖRNEĞĠ

Show simple item record

dc.contributor.author İLARSLAN, Canan
dc.date.accessioned 2023-09-27T11:56:26Z
dc.date.available 2023-09-27T11:56:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10582
dc.description.abstract Günümüzde teknolojinin kendini yineleyerek ilerlemesi dijital dünyanın temellerine katkı sağlamaktadır. ĠletiĢim alanında dönüĢüm sağlayan teknolojik geliĢmeler medya alanında güçlü bir değiĢim meydana getirmektedir. Bu değiĢimin ortaya çıkardığı kavram yeni medyadır. Yeni medya, iletiĢim alanında teknolojik geliĢmelerle birlikte dijital alanda yaratmıĢ olduğumuz, etkileĢimde olduğumuz ortamlardır. Yeni medyanın kendi içinde ortaya çıkardığı medya alanlarından biri de sosyal medyadır. Sosyal medya, insanların dijital alanda yeni insanlarla tanıĢarak kendini ifade edip, içerik ürettiği, fotoğraf paylaĢtığı medya ortamıdır. Sosyal medya kapsamı içerisinde gündelik hayatta aktif olarak kullandığımız uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar fikir ve tasarım sürecinden geçerek hazırlanmaktadır. Belirli bir süre sonra uygulamalar dijital hayata entegre olmaya çalıĢan bireylerin kullanımına sunulmaktadır. Dijital alanda kullanıcıların tercih ettikleri uygulamalar da görsel iletiĢim tasarımının önemi büyüktür. Görsel iletiĢim tasarım gücü ile uygulamanın popülerliği doğru orantılıdır. Bu anlamda uygulamanın kullanıcı ile iletiĢim dili ve görsel dili, kullanıcıya sunduğu imkan ve alanlar, tasarımda kullandığı renk skalası, logo tasarımı, mobil uygulama tasarımı önemli noktalardır. Bu özellikler gözetilerek küresel olarak dijital alanda en çok kullanılan uygulamalardan biri olan ‘’Instagram’’ popüler bir yere sahiptir. Bu tez çalıĢmasında Instagram uygulaması örnek olarak seçilmiĢtir. Bu bağlamda uygulamaya ait görsel tasarım yapısının incelenerek uygulamayı öne çıkaran önemli noktaların neler olduğu ortaya çıkarılacaktır. Örneklem olarak ‘’Instagram uygulaması ‘’içerik analizi’’ yöntemi kullanılarak çözümlenecektir. Konunun seçilme amacı; teknolojik geliĢmelerle birlikte dijital alanda görsel iletiĢim tasarımının önemini ortaya koymaktır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title SOSYAL MEDYA ORTAMLARINDA GÖRSEL ĠLETĠġĠM TASARIMININ GÜCÜ: INSTAGRAM ÖRNEĞĠ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account