DSpace Repository

TURİST GÖÇERLER SERBEST ZAMAN ENGELLERİ VE SOSYAL SOSYAL UYUM İSTANBULDA YAŞAYAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER ÜZERİNEBİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author MALKA, AHMED
dc.date.accessioned 2023-09-21T07:59:51Z
dc.date.available 2023-09-21T07:59:51Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10473
dc.description.abstract Bu çalıĢmanın amacı, Ġstanbul ilinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sosyal uyum ve serbest zaman engellerinin incelenmesidir. AraĢtırma, iliĢkisel tarama modelinde betimsel bir çalıĢma olup, örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile oluĢturulmuĢtur. AraĢtırmaya, Ġstanbul ilinde çeĢitli üniversitelerde öğrenim gören, 21 ve 56 yaĢları arasında 231 kadın (%39.6) ve 353 erkek (%60.4) olmak üzere toplam 584 öğrenci katılmıĢtır ( yaĢ=26.71, ss=3.36). AraĢtırmada kullanılan veri toplama aracı iki bölümden oluĢmaktadır. Birinci bölümde, demografik özellikler ve rekreasyonel katılım alıĢkanlıklarını ölçen sorulara yer verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise; Alexandris ve Carrol (1997) tarafından geliĢtirilmiĢ, Türk kültürüne adaptasyonu Gürbüz ve ark. (2020) tarafından yapılmıĢ BoĢ Zaman Engelleri Ölçeği-18 (BZEÖ-KF) ile Ward ve Kennedy (1999) tarafından geliĢtirilmiĢ, Wilson (2013) tarafından revize edilmiĢ (SCAS-R) ve Türkçe uyarlaması ġalvarcı ve Ünüvar (2019) tarafından yapılmıĢ Sosyo-Kültürel Uyum Ölçeği kullanılmıĢtır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, ikili karĢılaĢtırmalarda t testi, çoklu karĢılaĢtırmalarda tek yönlü varyans analizi ANOVA testi ve Pearson Korelasyon testinden yararlanılmıĢtır. Ġstatistiksel analizler, %95 güven aralığı ve =.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiĢtir. AraĢtırma sonuçlarına göre; uluslararası öğrencilerin sosyo kültürel uyum ölçeği ve boĢ zaman engelleri ölçeği puanlarında üniversite türlerine, düzenli olarak sürdürdükleri bir rekreasyonel etkinlikleri olup olmadığına, herhangi bir sosyal kulüp veya öğrenci topluluğuna üye olma durumlarına ve öğrenim gördükleri programlara göre anlamlı farklar oluĢtuğu tespit edilmiĢtir. Ek olarak, öğrencilerin Türkiye‟de bulunma süreleri arttıkça sosyo-kültürel uyum becerisini daha fazla gösterirken yaĢları ve Türkiye‟de bulunma süreleri arttıkça serbest zaman engellerini de daha fazla deneyimledikleri belirlenmiiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Serbest zaman engelleri tr_TR
dc.subject sosyal uyum tr_TR
dc.subject rekreasyon tr_TR
dc.title TURİST GÖÇERLER SERBEST ZAMAN ENGELLERİ VE SOSYAL SOSYAL UYUM İSTANBULDA YAŞAYAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER ÜZERİNEBİR ARAŞTIRMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account