Abstract:
Eğitim sistemi içerisinde teknoloji kullanımı uzun yıllardır devam
etmektedir. Dijital kaynaklar olarak adlandırılan bu sistemler, radyo, televizyon,
bilgisayar, telefon gibi kaynaklardır. Covid-19 pandemisinin tüm dünyayı
sarmasıyla birlikte ülkemizde de eğitime bir süre ara verilmiĢ ve bu dönemde
çocukların eğitimi için her eğitim seviyesinde dijital kaynaklardan
yararlanılmıĢtır. Eğitim sistemimizin en alt kademesi olan anaokulu düzeyinde de
uzaktan eğitimin gerçekleĢtirilmesi için dijital kaynaklardan biri olan televizyon
yayınları kullanılmıĢtır. TRT EBA Anaokulu, Covid 19 salgını sırasında, okula
eriĢimi sağlanamayan çocukların, erken çocukluk eğitimi alma fırsatlarından
mahrum kalmaması için acil eylem planları dahilinde hayata geçirilen ilk
televizyon anaokulu yayını olmuĢtur. Bu çalıĢmada okul öncesi dönemde
çocukların dijital kaynaklardan bilgi edinmesi TRT EBA Anaokulu yayınları
özelinde incelenmiĢtir. AraĢtırmada nitel analiz yöntemlerinden karĢılaĢtırma
yöntemi kullanılmıĢ, veri analizi betimsel istatistik, tümevarım içerik analizi ile
gerçekleĢtirilmiĢtir. 25 okul öncesi öğretmenin görüĢü alınarak yapılan araĢtırma
sonucunda TRT EBA Anaokulu programlarının Fen-Matematik, Türkçe Dil,
Oyun, Ailece KuĢağı, EBA LAB gibi etkinlikler ve bu etkinliklerde kullanılan
materyallerin çocukların yaĢına uygun, çocuk menfaatini, mevcut okul öncesi
eğitim programını desteklediği, çocukların geliĢimine ve eğitim
gereksinimlerine uygun olduğu görüşleri i belirtilmiştir