Abstract:
Bu araştırmanın amacı, yazma öncesi hazırlık aşamasında kullanılan
yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin yazma başarısına ve yazmaya yönelik
tutumuna etkisini tespit etmektir. Yarı deneysel desen ile tasarlanan araştırmada
nicel veri toplamak amacıyla 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Ölçeği ve
Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmanın araştırma grubunu İstanbul ili sınırları içinde bir devlet
ilkokulunun 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 53 öğrenci
katılmıştır. İki sınıfta gerçekleştirilen araştırmada bir sınıf deney grubu bir sınıf
ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri 28, kontrol grubu
öğrencileri 25 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda öğrencilerle yaratıcı
drama uygulamaları ile yazma çalışmaları yapılırken kontrol grubu müfredata
uygun olarak eğitim öğretime devam etmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin
analizinde SPSS paket programı ile Shapiro-Wilk Normallik testi, Mann Whitney
U, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve t testi kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgular, kullanılan yaratıcı drama yönteminin
ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma başarısını olumlu yönde etkilediğini
ve desteklediğini göstermektedir. Altı haftalık yaratıcı drama uygulamaları
sonunda deney grubu öğrencilerinin yazmaya ilişkin tutum düzeylerinde anlamlı
bir farklılık tespit edilmemiştir