DSpace Repository

SINIFINDA MÜLTECİ ÇOCUK BULUNAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DAVRANIŞ VE ÖĞRETİM YÖNETİMİ BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELENME

Show simple item record

dc.contributor.author TÜRKGÖZ, Edanur
dc.date.accessioned 2023-09-14T05:47:16Z
dc.date.available 2023-09-14T05:47:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10334
dc.description.abstract Bu araştırma sınıfında mülteci çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin davranış ve öğretim yönetimi becerilerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmenlerin davranış ve öğretim yönetimi ve alt boyutlarının, cinsiyet, yaş, çalıştığı kurum, kıdem durumu, sınıf mevcudu, çalıştığı yaş grubu, daha önce göçmen çocuklar ile ilgili eğitimlere katılma durumu, sınıfında bulunan mülteci öğrenci sayısı, son mezun olduğu eğitim kademesi, daha önce göçmen çocuklar ile ilgili eğitimlere katılma sayısı ve mezun olunan bölüm değişkenleri açısından anlamlı derecede farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, evren içerisinden basit tesadüfü yöntemle seçilen 153 Anaokulu veya okulöncesi öğretmeninden oluşmuştur. Araştırma genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Davranış ve Öğretim Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analiz yöntemleri olarak kişisel değişkenleri incelemek için betimleyici istatistiksel yöntemler, araştırma değişkenleri ve kişisel değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için ve veri ölçüm araçlarından elde edilen puanların demografik değişkenlerle karşılaştırılmasında fark testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin davranış ve öğretim yönetimi puanlarının demografik değişkenler açısından farklılaşmadığı ancak alt boyutlar temelinde farklılaşmaların olduğu görülmüştür. Bu noktada öğretmenlerin davranış ve öğretim yönetimi puanları, cinsiyet, mezun olduğu bölüm, çalıştığı kurum, son mezun olunan eğitim kademesi, daha önce göçmen çocuklarla alakalı eğitim alma durumu ve eğitim sayısı değişkenleri açısından farklılaşmamıştır. Bununla birlikte katılımcı öğretmenlerden 26-30 yaş aralığında olanların öğretim yönetimi diğer yaş gruplarına göre daha yüksek çıktığı ve 25 yaş altı öğretmenlerin davranış yönetimi diğer yaş gruplarına göre daha yüksek çıktığı ve istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. 1 yıl altı çalışanların davranış yönetimi puanlarının diğer öğretmenlere göre vi daha yüksek olduğu görülmüştür. Sınıflardan mevcudu 21-25 olanların öğretim yönetimi diğer öğretmenlere göre daha yüksek çıktığı görülmüştür. Son olarak katılımcı öğretmenlerden 5-6 yaş grubuna derse girenlerin davranış yönetimi diğer öğretmenlere göre daha yüksek çıktığı ve istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title SINIFINDA MÜLTECİ ÇOCUK BULUNAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DAVRANIŞ VE ÖĞRETİM YÖNETİMİ BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELENME tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account