dc.description.abstract |
Bu araştırma sınıfında mülteci çocuk bulunan okul öncesi öğretmenlerinin davranış ve
öğretim yönetimi becerilerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında öğretmenlerin davranış ve öğretim yönetimi ve alt boyutlarının,
cinsiyet, yaş, çalıştığı kurum, kıdem durumu, sınıf mevcudu, çalıştığı yaş grubu, daha
önce göçmen çocuklar ile ilgili eğitimlere katılma durumu, sınıfında bulunan mülteci
öğrenci sayısı, son mezun olduğu eğitim kademesi, daha önce göçmen çocuklar ile
ilgili eğitimlere katılma sayısı ve mezun olunan bölüm değişkenleri açısından anlamlı
derecede farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, evren
içerisinden basit tesadüfü yöntemle seçilen 153 Anaokulu veya okulöncesi
öğretmeninden oluşmuştur. Araştırma genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama
modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Davranış ve Öğretim
Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analiz yöntemleri olarak kişisel
değişkenleri incelemek için betimleyici istatistiksel yöntemler, araştırma değişkenleri
ve kişisel değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için ve veri ölçüm araçlarından
elde edilen puanların demografik değişkenlerle karşılaştırılmasında fark testleri
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin davranış ve öğretim yönetimi
puanlarının demografik değişkenler açısından farklılaşmadığı ancak alt boyutlar
temelinde farklılaşmaların olduğu görülmüştür. Bu noktada öğretmenlerin davranış ve
öğretim yönetimi puanları, cinsiyet, mezun olduğu bölüm, çalıştığı kurum, son mezun
olunan eğitim kademesi, daha önce göçmen çocuklarla alakalı eğitim alma durumu ve
eğitim sayısı değişkenleri açısından farklılaşmamıştır. Bununla birlikte katılımcı
öğretmenlerden 26-30 yaş aralığında olanların öğretim yönetimi diğer yaş gruplarına
göre daha yüksek çıktığı ve 25 yaş altı öğretmenlerin davranış yönetimi diğer yaş
gruplarına göre daha yüksek çıktığı ve istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit
edilmiştir. 1 yıl altı çalışanların davranış yönetimi puanlarının diğer öğretmenlere göre
vi
daha yüksek olduğu görülmüştür. Sınıflardan mevcudu 21-25 olanların öğretim
yönetimi diğer öğretmenlere göre daha yüksek çıktığı görülmüştür. Son olarak
katılımcı öğretmenlerden 5-6 yaş grubuna derse girenlerin davranış yönetimi diğer
öğretmenlere göre daha yüksek çıktığı ve istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit
edilmiştir. |
tr_TR |