Abstract:
Bu araştırma seyyahlığın ve seyahati aktarma pratiklerinin dijital çağda
geçirdiği dönüşümleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda farklı gezi
tarzlarını temsil eden altı Türk gezginin, 2019 yılı içerisinde Instagram hesaplarında
paylaştıkları 10’ar adet fotoğraf, İçerik Analizi ve Görsel Çerçeveleme Analizi gibi
nicel ve nitel yöntemler bir arada kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada Instagram
uygulamasında içerik üreten dijital gezginlerin paylaşımlarını retorik, estetik açıdan
nasıl şekillendirdikleri ve ekonomik kaygılarının paylaşımlarına nasıl yansıdığı
sorularının yanıtı aranmıştır. Bu çalışma gezginlerin ‘alternatif’ ve ‘mistik’ seyahat
deneyimin yaşandığı dağ, kırsal alan ve çöl bölgelerine seyahatler
gerçekleştirdiklerini, bu bölgelerde yalnız kalma arzularına sahip olduklarını ortaya
koymaktadır. Gezginlerin seyahatlerini yansıtma tercihlerinde yaşadıkları
yabancılaşma hissinin üstesinden gelmeye çalıştıkları ve seyahati aktarmayı bir
benlik sunumu pratiğine dönüştürdükleri ortaya koyulmuştur.